Ενημέρωση για τα πρώτα βήματα που έχουν γίνει στη διαδικασία ψηφιοποίησης των προξενικών υπηρεσιών που καλύπτουν σημαντικές ανάγκες των Ελλήνων του εξωτερικού και για το σχέδιο της βαθμιαίας ψηφιοποίησης των υπηρεσιών που έχει αρχίσει να τίθεται σε εφαρμογή, είχε την Τρίτη ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με το Προξενείο της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη.
Με βάση το χρονοδιάγραμμα, το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2021 και στο μεσοδιάστημα θα λειτουργεί τμηματικά, με σταδιακή ένταξη υπηρεσιών και δυνατοτήτων. Στόχος είναι με τη βαθμιαία ψηφιοποίηση των υπηρεσιών που προσφέρουν οι πρεσβείες και τα προξενεία της χώρας στους Έλληνες του εξωτερικού να εξαλειφθεί η ανάγκη για πολυέξοδες και συχνά μεγάλες μετακινήσεις και παράλληλα να απλουστευθεί και να επιταχυνθεί η διεκπεραίωση χρονοβόρων υποθέσεων.
«Χαίρομαι πραγματικά διότι το αντικείμενο της σημερινής μας επικοινωνίας είναι ακριβώς η ίδια η επικοινωνία. Γιατί γίνεται μέσω βιντεοκλήσης και της νέας πλατφόρμας «myConsulLive». Είναι μια εφαρμογή που θα συνδέει, πλέον, όλους τους Έλληνες του εξωτερικού, σε όποια πόλη κι αν βρίσκονται, με τις ελληνικές αρχές της χώρας στην οποία ζουν. Και από εκεί, βέβαια, να εξυπηρετούνται σε ό,τι χρειάζονται από τις δημόσιες υπηρεσίες στην πατρίδα», τόνισε ο πρωθυπουργός στην εισαγωγική τοποθέτησή του.
Το σχέδιο κινείται σε τρεις άξονες, έχοντας πάντα ως γνώμονα την καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών:
-Πρώτος άξονας είναι η υπηρεσία myConsulLive, μέσω της οποίας οι πολίτες θα μπορούν να συνομιλήσουν με προξενικό υπάλληλο μέσω προγραμματισμένης βιντεοκλήσης για πράξεις όπου δεν απαιτείται αυτοπρόσωπη παρουσία στο Προξενείο. Σε πρώτη φάση θα είναι δυνατή η διαχείριση αιτήσεων για έκδοση βασικών εγγράφων, όπως πιστοποιητικά Μονίμου Κατοίκου Εξωτερικού, ή αντίγραφα και αποσπάσματα ληξιαρχικών πράξεων.
-Δεύτερος άξονας είναι η ολοήμερη υπηρεσία «Εικονικός Βοηθός», η οποία, μεταξύ άλλων, θα δίνει απαντήσεις στα ερωτήματα που υποβάλλουν οι ενδιαφερόμενοι, θα προσφέρει οδηγίες για τη διεκπεραίωση των αιτημάτων τους, θα επιτρέπει την ψηφιακή υποβολή εγγράφων και θα προγραμματίζει ραντεβού με υπαλλήλους της εκάστοτε αρχής εάν απαιτείται αυτοπρόσωπη παρουσία. Θα είναι επίσης δυνατή η ηλεκτρονική πληρωμή των προξενικών τελών.
-Τρίτον, σε βάθος χρόνου ο «Εικονικός Βοηθός» θα λειτουργήσει και ως πύλη πρόσβασης σε σειρά υπηρεσιών, καθώς διασυνδεθεί με υφιστάμενες ή σχεδιαζόμενες πλατφόρμες, όπως το Μητρώο Απόδημου Ελληνισμού, το Σύστημα Επείγουσας Ενημέρωσης Ελλήνων Πολιτών στο Εξωτερικό και με την εφαρμογή myConsulLive.
Η υπηρεσία «myConsulLive» θα αρχίσει να διατίθεται τις επόμενες ημέρες, πιλοτικά, από τρεις διπλωματικές αποστολές της χώρας: Την Πρεσβεία στο Λονδίνο και τα Γενικά Προξενεία Νέας Υόρκης και Τορόντο. Θα ακολουθήσουν σύντομα τα Γενικά Προξενεία της Βοστώνης, της Κωνσταντινούπολης και του Ντύσσελντορφ, συν το Προξενείο στο Περθ. Στόχος είναι η σταδιακή επέκταση της υπηρεσίας σε όλες τις προξενικές αρχές. Ο βασικός Εικονικός Βοηθός λειτουργεί πολιτικά, από τα τέλη Οκτωβρίου, στην Πρεσβεία Λονδίνου και στο Γενικό Προξενείο Νέας Υόρκης.
Επιμέλεια: Φούλη Ζαβιτσάνου