Διεξήχθη το περασμένο Σάββατο 7 Νοεμβρίου, διαδικτυακά, λόγω των περιορισμών της πανδημίας, το 2ο ετήσιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο που διοργάνωσαν το Γραφείο Ελληνικής Παιδείας και το Ανώτατο Συμβούλιο Ελληνικής Παιδείας της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αμερικής με θέμα “Η διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας τον 21ο αιώνα στις Ηνωμένες Πολιτείες”.
Στη διάρκεια του συνεδρίου, στο οποίο συμμετείχαν περισσότεροι από 400 εκπαιδευτικοί από τα ημερήσια και απογευματινά/ Σαββατιανά σχολεία ανά την επικράτεια, έγιναν δώδεκα 40λεπτες παρουσιάσεις σε τρεις παράλληλες θεματικές ενότητες, ενώ στο τέλος, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να μάθουν περισσότερα για τα προγράμματα διδασκαλίας Ελληνικών “Τα Ελληνόπουλα” από την Άννα Σάκκη, “Greek 123” από τον Σταύρο Παπαλοϊζο και “KLIK” από τις Βικτώρια Παναγιωτίδου και Μαρία Καρακύργιου.
Τους συνέδρους καλωσόρισαν η πρόεδρος του Ανωτάτου Συμβουλίου Ελληνικής Παιδείας, Αθηνά Κρομμύδα, ο διευθυντής του Γραφείου Ελληνικής Παιδείας, δρ Αναστάσιος Κουλαρμάνης και η πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελλήνων Εκπαιδευτικών Αμερικής, Στέλλα Κοκόλη.
Σε μαγνητοσκοπημένο μήνυμά του ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος τόνισε ότι είναι πολύ παρήγορο το ότι στην προσπάθεια για αναβάθμιση της Ελληνικής Παιδείας στην Αμερική έχει την υποστήριξη όχι μόνο όλων των εκπαιδευτικών, αλλά και της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας, Νίκης Κεραμέως, η οποία -στο χαιρετισμό της- διαβεβαίωσε ότι η Ελληνική Πολιτεία “θα σταθεί αρωγός σε κάθε προσπάθεια για τη διατήρηση της γλωσσικής, πολιτιστικής και θρησκευτικής ταυτότητας της Ομογένειας”.
Χαιρετισμό απηύθυνε και ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Διπλωματίας και Απόδημου Ελληνισμού, Ιωάννης Χρυσουλάκης, τονίζοντας ότι σύντομα θα ανακοινώσει και άλλες δράσεις που θα φέρουν κοντά τους απόδημους στην Ελλάδα.
Στην πρώτη θεματική ενότητα που ασχολήθηκε με τη “Διδασκαλία της Γλώσσας”, μίλησαν η καθηγήτρια Γλωσσολογίας/ αντιπρύτανης του ΔΠΘ, δρ Ζωή Γαβριηλίδου, με θέμα: “Διδάσκοντας την Ελληνική ως Γλώσσα Πολιτισμικής Κληρονομιάς σε Δίγλωσσους Μαθητές: Προκλήσεις και Προοπτικές”, ο δρ Ισαάκ Παπαδόπουλος, μεταδιδακτορικός ερευνητής, με θέμα: “Διδασκαλία και αξιολόγηση των Γραπτών: Ερευνητικές Προσεγγίσεις και Παιδαγωγικές Πρακτικές”, η δρ Ευαγγελία Κανταρτζή με θέμα: “Διδάσκοντας Γλώσσα και Ιστορία με τη Βοήθεια της Τέχνης”, η κ. Σάσα Βούλγαρη με θέμα: “Ελληνικά Λαϊκά Παραμύθια: Όταν η Γλώσσα Ανθίζει και Κουβαλάει την Ελληνική Ψυχή” και η καθηγήτρια Ελένη Γρίβα με θέμα: “Η αξιοποίηση της μεθόδου CLIL και των εκπαιδευτικών παιχνιδιών για τη διδασκαλία της γλώσσας και την ανάπτυξη της (δια)πολιτισμικής επίγνωσης σε μικρούς μαθητές”.
Στη δεύτερη ενότητα, “Γλώσσα και Πολιτισμός”, η δρ Αικατερίνη Καμηλάκη μίλησε με θέμα: “Παράδοση και Γλώσσα: Συγκοινωνούντα Δοχεία”, ο καθηγητής Γλωσσολογίας και λεξικογράφος, δρ Χριστόφορος Χαραλαμπάκης ανέπτυξε το θέμα: “Διαχρονικότητα της Ελληνικής Γλώσσας”, ο ερευνητής Ηλίας Πέτρου το θέμα: “Από την Περγαμηνή στο Διαδίκτυο: Η Ελληνική Γλώσσα από το Χθες στη Νέα Ψηφιακή Εποχή” και ο Πρωτοπρεσβύτερος Νικηφόρος Φακίνος το θέμα “Παιδεία και Θεολογία. Ένα ταξίδι στα Γράμματα και Θαύματα της εν Χριστώ Διδαχής”.
Στην τρίτη ενότητα που ασχολήθηκε με τη “Διοίκηση”, ομιλητές ήταν ο π. Βασίλειος Τράγος, ιερατικώς προϊστάμενος του Αγίου Βασιλείου στο Σαν Χουάν Καπιστράνο στην Καλιφόρνια, με θέμα: “How to Make Greek Schools & Culture Programs an Integral Part of Church Ministry”, η διδάκτωρ Γλωσσολογίας Μαρία Καμηλάκη με θέμα: “Λέξεις που Πληγώνουν, Λέξεις που Χαμογελούν: Σχολικός Εκφοβισμός” και οι καθηγήτριες Μαρίνα Ματθαιουδάκη και Ιωάννα Λεκκάκου με θέμα: “Χαρτογραφώντας το Πεδίο Διδασκαλίας της Ελληνικής στις ΗΠΑ: Αποτελέσματα έρευνας και προτάσεις”.
Οι σύνεδροι είχαν τη δυνατότητα να υποβάλουν τα ερωτήματά τους και να λάβουν απαντήσεις, ενώ τα σχόλιά τους έδειξαν ότι έμειναν σε μεγάλο βαθμό ικανοποιημένοι από τις εργασίες του συνεδρίου.
Αξίζει να αναφερθεί, ότι καθ΄ όλη τη διάρκεια των περιορισμών της πανδημίας, το Γραφείο Ελληνικής Παιδείας και το Ανώτατο Συμβούλιο Ελληνικής Παιδείας της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αμερικής έχουν φροντίσει για μια σειρά διαδικτυακών σεμιναρίων, ακόμη και εβδομαδιαίων, για την επιμόρφωση και την στήριξη των εκπαιδευτικών.
Πηγή: GreekNews
Επιμέλεια: Κατερίνα Χούμπα