Στην εκπομπή της Πέμπτης, 14 Νοεμβρίου 2024, μετά την εισαγωγή και τα πρωτοσέλιδα, σχολιάσαμε την Επικαιρότητα με τον δημοσιογράφο της ΕΦΣΥΝ, Τάσο Παππά, επικεντρωμένοι κυρίως στα όσα συμβαίνουν στην Πολιτική με την κόντρα ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, τις εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ και τις εκλογές για την ανάδειξη του νέου προέδρου. Αμέσως μετά, η Ιβάνα Τζόρτζεβιτς μας ενημέρωσε για τις διεθνείς εξελίξεις.
Στη δεύτερη ώρα, επικοινωνήσαμε με τη διευθύνουσα σύμβουλο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, Έλλη Ανδριοπούλου για τις δράσεις εξωστρέφειας του Κέντρου με στόχο την Ομογένεια, που ξεκινούν από το ταξίδι της ίδιας στις ΗΠΑ, με δύο εκδηλώσεις σε Βοστώνη και Νέα Υόρκη. Αμέσως μετά, καλεσμένος στο στούντιο της Φωνής της Ελλάδας ήταν ο συγκοινωνιολόγος, Νότης Παρασκευόπουλος, με αφορμή την αφόρητη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί με το κυκλοφοριακό στην Αθήνα, ειδικά στις πρωινές ώρες με μποτιλιαρίσματα σε όλες τις κεντρικές αρτηρίες και απελπιστική εικόνα στον Κηφισό που δείχνει να έχει φτάσει στα όρια της αντοχής του. Ο κ. Παρασκευόπουλος αανκοίνωσε από την εκπομπή την πρόταση που είναι έτοιμος να καταθέσει στην Περιφέρεια και στο υπουργείο Μεταφορών για την πόλη δύο ταχυτήτων, η οποία προβλέπει τον διαχωρισμό των λωρίδων κυκλοφορίας στις μεγάλες αρτηρίες, με τη μία λωρίδα να είναι αποκλειστικά για τα λεωφορεία, την κεντρική για τα επαγγελματικά οχήματα και τα ΙΧ στα οποία θα επιβαίνουν 4 άτομα και την τελευταία για ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που δεν θα βιάζονται να κινηθούν μέσα στην πόλη. Δεν απέκλεισε, μάλιστα, η πρόταση να περιλαμβάνει ακόμη και τη χρήση της αριστερής λωρίδας για τα λεωφορεία με κίνηση στην αντίθετη κατεύθυνση, για να αποτρέπεται η χρήση της λεωφορειολωρίδας από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα. Ο κ. Παρασκευόπουλος αναφέρθηκε και στην πρόταση που ο ίδιος είχε κάνει πριν χρόνια και είχε ως αποτέλεσμα την εφαρμογή του μέτρου του δακτυλίου, το οποίος, όπως υποστήριξε, θα έπρεπε να είναι προσωρινό και το οποίο ακολούθησαν και άλλες πρωτεύουσες του κόσμου. Τέλος, αναφέρθηκε, εκτενώς και στα θέματα που αφορούν στα μέσα σταθερής τροχιάς, τον τρόπο χρήσης τους, τη συχνότητα δρομολογίων και άλλες παρεμβάσεις που θα τα έκαναν ελκυστικότερα, αλλά και στην ανάγκη το μεταφορικό έργο να περάσει στους ιδιώτες που θα χρησιμοποιούν τα λεωφορεία με τη στήριξη του κράτους με σταθερή επιδότηση και την ισχυρή επίβλεψη και έλεγχο από την Πολιτεία, ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα με την εξυπηρέτηση των πολιτών. Ο κ. Παρασκευόπουλος επεσήμανε, με αφορμή το δυστύχημα των Τεμπών, το πόσο τραγικό είναι να μην λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας, την ώρα μάλιστα, που απλές εφαρμογές στα κινητά τηλέφωνα θα μπορούσαν να χρησιμοποιούνται από τους μηχανοδηγούς για ένα ελάχιστο επίπεδο ασφάλειας.
Πάρε τον Χρόνο σου
Προκόπης Αγγελόπουλος
0:00
0:00
LIVE