Ανάκτηση κωδικού

Γράψε το email σου και θα σου στείλουμε ένα link με οδηγίες για την ανάκτηση τού κωδικού σου.

Αυστραλία: Πιέσεις για άνοιγμα συνόρων με Ελλάδα – Δηλώσεις στην ΕΡΤ

Αυστραλία/Ανταπόκριση: Αλέκος Μάρκελλος

Σημαντική συνάντηση σχετικά με το πότε και πως μπορούν να ανοίξουν με ασφάλεια τα σύνορα της Αυστραλίας με την Ελλάδα πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τρίτης ανάμεσα στον Ομοσπονδιακό Υπουργό Υγείας της Αυστραλίας Greg Hunt και τον πρόεδρο της Ελληνικής Κοινότητας Μελβούρνης Βασίλη Παπαστεργιάδη.

Εξερευνήθηκαν οι δυνατότητες επιτάχυνσης του ανοίγματος των συνόρων μεταξύ των δύο χωρών, ακόμη και η δυνατότητα δημιουργίας ασφαλούς ταξιδιωτικής «γέφυρας» ανάμεσα στις δύο χώρες, ειδικά για όσους είναι πλήρως εμβολιασμένοι.

Μιλώντας αποκλειστικά στην ΕΡΤ ο Αυστραλός Υπουργός τόνισε πως ο εμβολιασμός όλων εκατέρωθεν είναι το ασφαλές κλειδί για το άνοιγμα των συνόρων:

«Το έχουμε συζητήσει με τον πρωθυπουργό Scott Morrison, το συζητούμε διαρκώς.

Η επιτάχυνση των εμβολιασμών αποτελεί τη μόνη προστασία για όσα έχουμε καταφέρει στην Αυστραλία (σ.σ: η Αυστραλία είναι “ελεύθερη κορονοϊού εντός συνόρων) και διασφαλίζεται η διατήρηση αυτής της προστασίας ώστε να γίνει εφικτή ευρύτερα η δυνατότητα ταξιδιών».

Απευθυνόμενος στην Ομογένεια της Αυστραλίας ο κ. Hunt εξέφρασε τις ευχαριστίες της κυβέρνησης για την διαρκή προσφορά της στη δημιουργία της σημερινής Αυστραλίας όσο και για τις προσπάθειες που έχουν καταβάλει οι Ελληνικές Κοινότητες και ομογενειακές οργανώσεις, η εκκλησία, οι αθλητικοί σύλλογοι και τόσοι άλλοι φορείς για τη σωστή ενημέρωση και τις δράσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Ο Αυστραλός Υπουργός Υγείας έκανε έκκληση σε όλους τους ομογενείς «να προσφέρουν τον ώμο τους για τον κοινό σκοπό»: «Όπως κάναμε το εμβόλιο και εγώ και ο Βασίλης, αυτό να κάνουμε όλοι όσο γίνεται συντομότερα. Προστατεύετε τον εαυτό σας, τους αγαπημένους σας, τη γιαγιά και τον παππού και κάνετε εφικτό το άνοιγμα των συνόρων ταχύτερα».

Όπως τόνισε μιλώντας στην ΕΡΤ ο κ. Παπαστεργιάδης κατά τη διάρκεια της συνάντησης «μετέφερε στον Υπουργό «την αγωνία των ομογενών να επανασυνδεθούν με τις οικογένειές τους, να ταξιδέψουν στη χώρα καταγωγής τους και να μπορούν να επιστρέψουν δίχως περιορισμούς.

Συζητήσαμε πιθανές λύσεις, κατέθεσα συγκεκριμένες προτάσεις τις οποίες έχουμε επεξεργαστεί και έχουμε επικοινωνήσει με τους αρμόδιους Υπουργούς στην Ελλάδα για τη δυνατότητα δημιουργίας ασφαλούς ταξιδιωτικής «γέφυρας» ανάμεσα στις δύο χώρες.

Ο κ. Υπουργός τις χαρακτήρισε ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες και ρεαλιστικές και δεσμεύτηκε να τις συζητήσει άμεσα με τον Αυστραλό πρωθυπουργό.

Συμφωνήσαμε επίσης για τη δημιουργία κοινής ενημερωτικής καμπάνιας για την ανάγκη των εμβολιασμών, στοχευμένη προς την Ομογένεια και ήδη κατά τη συνάντηση έγιναν επί τόπου οι πρώτες επαφές για να υλοποιηθεί αμέσως.

Το κοινό μήνυμα του κ. Υπουργού και της Ελληνικής Κοινότητας είναι ένα:

«Εμβολιαστείτε όλοι δίχως καθυστέρηση, από εμάς εξαρτάται η ασφάλεια όλων και το ταχύτερο άνοιγμα των συνόρων που θα επιτρέψει να ξανα-αγκαλιάσουμε τα αγαπημένα μας πρόσωπα στην Ελλάδα μας».

Αξίζει να σημειωθεί πως η συνάντηση και οι δηλώσεις του Ομοσπονδιακού Υπουργού Υγείας κ. Hunt στην ΕΡΤ έγιναν τη στιγμή που στην Αυστραλία, μαζί με τον πρωθυπουργό Scott Morrison βρίσκεται στην κορυφή της επικαιρότητας καθώς από πολλές πλευρές εκφράζεται έντονη πίεση για να επιτραπούν νωρίτερα από τα μέσα του 2022 που έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση, τα ταξίδια στο εξωτερικό.

Ο Αυστραλός πρωθυπουργός με δηλώσεις του υπεραμύνθηκε της κυβερνητικής πολιτικής να διατηρεί κλειστά -με εξαίρεση τη Νέα Ζηλανδία- τα διεθνή σύνορα, τονίζοντας πως “το 2021 αποδεικνύεται, αναφορικά με την πανδημία, χειρότερο από το 2020 και η Αυστραλία δε μπορεί να ρισκάρει, ως ότου οι εμβολιασμοί το επιτρέψουν, να ανοίξει τα σύνορα”.

Ο κ. Morrison τόνισε ωστόσο πως η κυβέρνηση μελετά το άνοιγμα των εσωτερικών συνόρων ανάμεσα στις Πολιτείες για όσους έχουν εμβολιαστεί πλήρως, δίχως να εμποδίζονται στην ελεύθερη μετακίνηση, ανεξάρτητα από τοπικές εξάρσεις κορονοϊού και τα περιοριστικά μέτρα που επιβάλλονται.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Σάκης Γκέκας για τη διδασκαλία και τη μελέτη της Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας και της Ελληνικής Διασποράς στον Καναδά (audio)
Ο ιστορικός Σάκης Γκέκας, κάτοχος της Έδρα Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας του Ιδρύματος Ελληνικής Κληρονομιάς (Hellenic Heritage Foundation) στο Πανεπιστήμιο York στο Tορόντο και διευθυντής του Αρχείου Ελληνο-Καναδικής Ιστορίας στο ίδιο πανεπιστήμιο, βρέθηκε στην Ελλάδα στο πλαίσιο του σεμιναρίου "Greece: A Modern Hi...
Ελλάδα και Κύπρος ανάμεσα στις βραβευμένες χώρες για το βιώσιμο τουρισμό- ICRT Europe Responsible Tourism Awards 2026
Στις Βρυξέλλες πραγματοποιήθηκε στις 23 Ιουνίου η τελετή απονομής των ICRT Europe Responsible Tourism Awards 2026, στο πλαίσιο του ICRT Europe Responsible Tourism Forum, αναδεικνύοντας πρωτοβουλίες που συμβάλλουν στη δημιουργία ενός πιο βιώσιμου, κοινωνικά υπεύθυνου και οικονομικά ωφέλιμο...
«Έσπασε το ενυδρείο, γέμισε το σαλόνι τζάμια, νερά» – Τι είπε στο EΡTnews Έλληνας από τη Βενεζουέλα μετά τον φονικό σεισμό
Συγκλονιστικές είναι οι μαρτυρίες από τη Βενεζουέλα μετά τον ισχυρό διπλό σεισμό που έπληξε τη χώρα, προκαλώντας καταρρεύσεις κτηρίων, θύματα και τεράστιες καταστροφές. Ο κ. Kακαλάνος, Έλληνας οδοντίατρος που ζει μόνιμα στο Καράκας, μίλησε ζωντανά στην εκπομπή «Newsroom» και περιέγραψε τις δραματικές στιγμές π...
Σίδνεϊ: Ένα μοναδικό μουσικό αφιέρωμα στη ζωή και το έργο της Μαρινέλλας με τη φωνή της Πέννυς Παυλάκη
Μια μοναδική μουσική βραδιά αφιερωμένη στη ζωή και το έργο της θρυλικής Ελληνίδας ερμηνεύτριας, Μαρινέλλας, θα παρουσιαστεί το Σάββατο 27 Ιουνίου, στο ιστορικό State Theatre του Σίδνεϊ. Στο επίκεντρο της βραδιάς θα βρεθεί η καταξιωμένη Ελληνοαυστραλή τραγουδίστρια Πέννυ Παυλάκη, η οποία θα ερμηνεύσει ...
«Ποιητικοί Διάλογοι στο Φως της Σελήνης: Σεφέρης – Ελύτης στη Γεννάδειο»
Σε συνέχεια των εκδηλώσεων για τα 100 χρόνια από την ίδρυσή της (1926–2026) και με αφορμή την πανσέληνο του Ιουνίου, η Γεννάδειος Βιβλιοθήκη της Αμερικανικής Σχολής Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα, διοργανώνει μια ξεχωριστή βραδιά ποίησης αφιερωμένη στο καλοκαίρι και τον ρομαντισμό των δύο Ελλήνων Νομπελιστών ...
“Κάποιος λέω θα με θυμάται” μια lecture performance από το Παρίσι στην Αθήνα
Με τον συμβολικό τίτλο: "Κάποιος, λέω, θα με θυμάται - Γυναικείες φωνές από την αρχαιότητα στο σήμερα" θα παρουσιαστεί στις 30 Ιουνίου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών - Επιδαύρου, στην Πειραιώς 260, η lecture-performance που δημιούργησαν δύο Ελληνίδες από τη Γαλλία. Η βραβευμένη τραγουδοποιός, μο...