Ανάκτηση κωδικού

Γράψε το email σου και θα σου στείλουμε ένα link με οδηγίες για την ανάκτηση τού κωδικού σου.

Διεθνής Διάκριση για το Ελληνικό Θέατρο: Πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη κάνει η νέα παράσταση της Ιόλης Ανδρεάδη

Μετά τη μεγάλη επιτυχία και το τριπλό sold out του πρότζεκτ «The Artaud Diptych» την περασμένη άνοιξη στο THE TANK THEATER της Νέας Υόρκης, η διεθνής Ελληνίδα σκηνοθέτις Ιόλη Ανδρεάδη επιστρέφει με νέα παράσταση τον προσεχή Μάιο στο φημισμένο θέατρο του Μανχάταν, σκηνοθετώντας για πέμπτη συνεχή σεζόν στη σημαντικότερη θεατρική πόλη του κόσμου.

The Cenci Family ονομάζεται η παράσταση η οποία εντάσσεται στο φετινό πλούσιο ρεπερτόριο του THE TANK THEATER και παρουσιάζεται στο νεοϋρκέζικο κοινό με αγγλικούς υπέρτιτλους, στην Κεντρική Σκηνή του θεάτρου στις 2, 3 και 4 Μαΐου.

Ένα νέο ελληνικό θεατρικό έργο, γραμμένο το 2015 από την Ιόλη Ανδρεάδη και τον Άρη Ασπρούλη, εμπνευσμένο από το ρηξικέλευθο πνεύμα του Αντονέν Αρτώ και την πραγματική ιστορία της πρώτης γυναίκας που τσάκισε την πατριαρχία και δολοφονήθηκε για αυτό.

Το έργο πρωτοπαρουσιάστηκε στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης το 2015 και στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης το 2022, αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές. Στο νέο αυτό ανέβασμα που δημιουργήθηκε αποκλειστικά για το THE TANK THEATER το εξαιρετικό καστ αποτελούν η Κωνσταντίνα Τάκαλου, η Ιφιγένεια Καραμήτρου και ο Θάνος Κόνιαρης.

Η παράσταση, την οποία έχουν ήδη υποδεχθεί με ιδιαίτερη θέρμη τα αμερικάνικα MME, πραγματοποιείται με την ευγενική χορηγία του Κοινωφελούς Ιδρύματος Γεωργίου και Βικτωρίας Καρέλια και υπό την αιγίδα του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη.

Εισιτήρια: AudienceView Professional (ovationtix.com)

Η πλοκή

Ρώμη, 1599. Ο Κόμης Τσέντσι είναι ο πλουσιότερος άντρας της εποχής. Είναι έξυπνος, ασεβής και κυνικός. Είρωνας και σκωπτικός. Οι φήμες για εκείνον οργιάζουν. Λέγεται, πως οι φρίκες του δεν έχουν προηγούμενο και πως οι ορέξεις του, παρά την ηλικία του, δεν γνώρισαν ακόμη το μέτρο. Ένα βράδυ, ο Τσέντσι δέχεται μια απρόσμενη επίσκεψη. Στο Μέγαρό του καταφτάνει ο απεσταλμένος διαπραγματευτής του Πάπα, Σινιόρ Καμίλο. Ο Κόμης δυσκολεύεται να βρει το καλό στις προθέσεις του απρόσκλητου επισκέπτη και η βροχή που τον συνοδεύει δεν μοιάζει με αγαθό οιωνό. Ο Σινιόρ Καμίλο, συμβουλεύει τον Τσέντσι, πως αν επιθυμεί να παραμείνουν άγνωστα τα μέχρι τώρα εγκλήματά του, οφείλει άμεσα να παραχωρήσει στο Βατικανό το ένα τρίτο της περιουσίας του. Ο γέρο-Τσέντσι, παρά τις αντιρρήσεις του, έκπληκτος από την πρόταση της Ιεράς Εξέτασης να φιμωθεί με τον ίδιο του τον χρυσό, αποφασίζει να συνθηκολογήσει. Στο όνομα, όμως, αυτής της συνθηκολόγησης -και αφού το χρυσάφι που παραχωρεί μοιάζει αρκετό για μερικά εγκλήματα ακόμα- σχεδιάζει το ανομολόγητο: ένα τεράστιο όργιο, όπου θα σκοτώσει τους δυο του γιους και θα σπιλώσει την τιμή της μονάκριβης κόρης του, της Βεατρίκης Η ατιμασμένη κόρη του είναι και η μόνη σε ολόκληρη τη Ρώμη που έχει το θάρρος να τον εκδικηθεί για τα ανομήματά του. Η πατριαρχεία, όμως, είναι μια εξουσία χωρίς δικαιοσύνη και επιστρέφεται σ’ όποιον την πολεμά. Το ικρίωμα που την περιμένει είναι ζεστό. Και η ιστορία είναι πραγματική.

Λίγα λόγια για το έργο

Η «Οικογένεια Τσέντσι» γράφτηκε την άνοιξη του 2015 από την Ιόλη Ανδρεάδη και τον Άρη Ασπρούλη. Είναι ένα νέο θεατρικό έργο που εμπνέεται από την πραγματική ιστορία της οικογένειας Τσέντσι, τους «Τσέντσι» του Αντωνέν Αρτώ και το ομώνυμο χρονογράφημα του Σταντάλ. Το έργο αποπειράται να παρουσιάσει ένα γεγονός του 16ου αιώνα στο σήμερα, με έναν τρόπο διαμεσολαβημένο και χωροταξικά περιορισμένο, τοποθετώντας τους ήρωες εγκλωβισμένους σε μια ιδεατή βιτρίνα, η οποία τους προσδίδει κύρος, αλλά τους αφαιρεί κάθε διέξοδο φυγής.

Οι Τσέντσι (Les Cenci) του Αρτώ αποτέλεσαν έργο-ορόσημο για το λεγόμενο «Θέατρο της Σκληρότητας» και το κείμενό του θεωρήθηκε υψηλής δραματουργικής δύναμης και μεγάλης επιρροής σε πολλαπλά πεδία και κινήματα των τεχνών του 20ου αιώνα. Στο πρώτο ανέβασμα του έργου, το οποίο πραγματοποιήθηκε από τον Αρτώ στις 7 Μαΐου του 1935, η παράσταση κρίθηκε ως αποτυχία από κοινό και κριτικούς κι έμεινε στην σκηνή μόνο για 17 βράδια. Τον ρόλο του Κόμητα Τσέντσι ερμήνευε ο ίδιος ο Αρτώ, ο οποίος μετά την οικονομική καταστροφή του εγχειρήματος απογοητεύτηκε τόσο που αποφάσισε πως δε θα ξανασκηνοθετήσει για το θέατρο ποτέ.

Τα πάθη της οικογένειας των Τσέντσι, τα φρικαλέα εγκλήματα του Κόμη Τσέντσι και η γενναία και τραγική αυτοθυσία της 16χρονης Βεατρίκης, αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για κορυφαίους ποιητές, στοχαστές και ζωγράφους όπως ο Σέλλεϋ, ο Σταντάλ, ο Μοράβια, ο Αρτώ και η Αρτεμισία Τζεντιλέσκι.

Η «Οικογένεια Τσέντσι» αποτελεί μέρος της τριλογίας θεατρικών έργων των συγγραφέων Ιόλης Ανδρεάδη και Άρη Ασπρούλη με τίτλο «The Artaud Trilogy», τα οποία εμπνέονται από τη σκέψη, τη ζωή, το έργο και την προσωπικότητα του σπουδαίου καλλιτέχνη, μεταρρυθμιστή και διανοητή, με την ελληνική καταγωγή, Αντονέν Αρτώ. Το έργο πρωτοπαρουσιάστηκε στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης το 2015 και ύστερα στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης το 2022, αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές. Κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία από την Κάπα Εκδοτική σε πρόλογο της ποιήτριας Γλυκερίας Μπασδέκη.

Το ανέβασμα της παράστασης στη Νέα Υόρκη πραγματοποιείται με την ευγενική χορηγία του Κοινωφελούς Ιδρύματος Γεωργίου και Βικτωρίας Καρέλια και υπό την αιγίδα του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη.

Τα 14 θεατρικά έργα της Ιόλης Ανδρεάδη και του Άρη Ασπρούλη

Πρωτότυπα

• 2015 & 2022 & 2023 & 2024– «Artaud / Van Gogh» (Θέατρο Τέχνης & Θέατρο Σημείο & The Tank Theater – New York & International Monodrama Festival, Sofia, Bougaria)

• 2015 & 2022 – «Οικογένεια Τσέντσι» (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης & Θέατρο Τέχνης)

• 2016 – «210.000 οκάδες βαμβακιού. Μια παράσταση στο αρχείο» (Ιστορικό Αρχείο ΠΙΟΠ)

• 2016 – «Young Lear» (Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, Πειραιώς 260)

• 2019 – «Στη μνήμη ενός μικρού παιδιού» (Άσυλο Ανιάτων, Αθήνα & Jubilee Theater – University of Roehampton – London UK)

• 2021 & 2022 – «Φιλική Εταιρεία. Η Αδελφότητα πίσω από την Επανάσταση» (Μουσεία ΠΙΟΠ & The Tank Theater – New York)

• 2022 & 2023 & 2024 – «Κόκκαλο» (Θέατρο Τέχνης & Θέατρο Σημείο & The Tank Theater – New York & International Monodrama Festival, Sofia, Boulgaria )

Διασκευές

• 2017 – «Ένας άνθρωπος επιστρέφει στην πατρίδα του πιστεύοντας ότι θα τον σκοτώσουν και τον σκοτώνουν» – μια τελετουργική διασκευή για δύο πρόσωπα πάνω στο “Murder in the Cathedral” του T.S. Eliot σε μετάφραση Γιώργου Σεφέρη (Θέατρο Τέχνης)

• 2017-2019 – «Όλα αυτά τα υπέροχα πράγματα» των Duncan McMillan και Jonny Donahoe (Θέατρο του Νέου Κόσμου & The Hellenic Center – London)

• 2017-2019 – «Ίων» του Ευριπίδη (Φεστιβάλ Φιλίππων, Ακρόπολη, Δελφοί & The Tank Theater – New York)

• 2018 – «Μισάνθωπος» του Μολιέρου (Σύγχρονο Θέατρο, Αθήνα)

• 2019-2020 – «Πόλεμος και Ειρήνη» του Λ. Τολστόι (Δημοτικό Θέατρο Πειραιά)

• 2020 – «Περηφάνια και Προκατάληψη» της Τζέην Ώστεν (Θέατρο Αλκυονίς)

• 2020 & 2022 & 2023 – «Ελένη» του Ευριπίδη (Φεστιβάλ Φιλίππων & Θέατρο Ροές & Plovdiv Drama Theatre – Bulgaria)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

“Από την Αθήνα στο Τολέδο: Το ταξίδι του ελληνικού πολιτισμού μέσω του Ισλάμ” – Διάλεξη του ελληνιστή Pedro Olalla
Το Ινστιτούτο Θερβάντες της Αθήνας διοργανώνει διάλεξη του ελληνιστή Pedro Olalla, την Τρίτη 03/12/2024 στις 18:30 με θέμα "Από την Αθήνα στο Τολέδο: Το ταξίδι του ελληνικού πολιτισμού μέσω του Ισλάμ". Το ταραχώδες ταξίδι της αρχαίας ελληνικής γνώσης μέσω του Ισλάμ και η μεταλαμπάδευσή της στη Δύση μέσω της ...
“Cycladic Gala Glamor in Antiquity” Κυκλαδίτικος αέρας στο ΜΕΤ της Ν. Υόρκης
Μια εμβληματική βραδιά εμπνευσμένη από την ελληνική αρχαιότητα με τίτλο Cycladic Gala, Glamor in Antiquity διοργάνωσε το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης τη Δευτέρα 18 Νοεμβρίου στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης.   Στόχος  ήταν η  ενίσχυση των σκοπών και των δράσεων του Μουσείου, εν όψει του 2026 που συμπλη...
81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα  των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Συνολικά 81 μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας  του Πανεπιστημίου Κρήτης ( καθηγητές, διδάσκοντες και ερευνητές) συμπεριλαμβάνονται στη λίστα World’s Top 2% Scientists του Πανεπιστημίου Στάνφορντ, η οποία αναδεικνύει τους κορυφαίους επιστήμονες παγκοσμίως. Αναλυτικά, 42 μέλη ανήκουν στη Σχολή Θετικών και Τεχνολογικών Επιστ...
Η Ευρωπαϊκή Διημερίδα των Ελλήνων Εκπαιδευτικών SynAI στις Βρυξέλλες
Πραγματοποιήθηκε στις 21 και 22 Νοεμβρίου, στις Βρυξέλλες, η Ευρωπαϊκή Διημερίδα των Ελλήνων Εκπαιδευτικών SynAI, η θεματική της οποίας εστιάστηκε στον ρόλο της Τεχνητής Νοημοσύνης στα σχολεία και στην παιδεία γενικότερα. Η εξαιρετική πρωτοβουλία συγκέντρωσε αρκετούς Έλληνες εκπαιδευτικούς από διάφο...
Δημοσθένης Δαββέτας: Σήμερα η τέχνη είναι προϊόν (audio)
της Μίνας Ράλλη Δημοσθένης Δαββέτας: «Σήμερα η τέχνη είναι προϊόν. Κάνεις μια έκθεση ζωγραφικής, γράφεις ένα βιβλίο, το πρώτο πράγμα που σε ρωτάνε είναι: ‘’πούλησες;’’» «Θα μιλάμε πάντοτε είτε για την άνοδο της ακροδεξιάς είτε καμιά φορά για την άνοδο της ακροαριστεράς, όσο εμείς δίνουμε το βάρος μόνο στα οικονομικά...
Χρ. Καβαλής: Είμαστε ένα κομμάτι του αιγυπτιακού γίγνεσθαι (audio)
O πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας Καΐρου κ. Χρήστος Καβαλής φιλοξενήθηκε στη «Φωνή της Ελλάδας», το ραδιόφωνο της ΕΡΤ για τον Ελληνισμό της Διασποράς, και μίλησε για τις δράσεις της κοινότητας στην εκπομπή «Κουβέντες μακρινές». «Στόχος της κοινότητας είναι να διατηρηθεί αυτή η «μικρή Ελλάδα» στην Αί...