Ανάκτηση κωδικού

Γράψε το email σου και θα σου στείλουμε ένα link με οδηγίες για την ανάκτηση τού κωδικού σου.

Έλληνες σε Μπαχρέιν και Ντουμπάι στο ΕΡΤnews: «Σειρήνες, εκρήξεις και μεγάλη ανασφάλεια»

Την αγωνία και την αβεβαιότητα που βιώνουν οι Έλληνες σε Μπαχρέιν και Ντουμπάι περιέγραψαν στο ΕΡΤnews πολίτες που ζουν και εργάζονται μόνιμα στην περιοχή, μετά τις αλλεπάλληλες εκρήξεις και τις αεροπορικές επιθέσεις που σημειώθηκαν τις τελευταίες ώρες.

[iframe src=”https://www.ert.gr/webtv/live-uni/vod/dt-uni-vod.php?f=2026/tv/03/20260301-sk-ellines-bahrain-dubai.mp4&bgimg=https://www.ert.gr/themata/photos/2026/2603/20260301-sk-ellines-bahrain-dubai.jpg”]

Μπαχρέιν: Εκρήξεις όλη τη νύχτα και ζημιές κοντά σε στρατιωτική βάση

Ο Βασίλης Μίγκος, Έλληνας κάτοικος του Μπαχρέιν ανέφερε ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας ακούγονταν σειρήνες και εκρήξεις, ενώ το πρωί έγινε γνωστό ότι κτίριο κοντά σε στρατιωτική εγκατάσταση υπέστη σοβαρές ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες.

Όπως είπε, στην περιοχή βρίσκονται περίπου 130 Έλληνες, κυρίως στο Μπαχρέιν και κοντά στα σύνορα με τη Σαουδική Αραβία, οι οποίοι βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία με το ελληνικό προξενείο μέσω ομαδικής συνομιλίας.

Κλειστός εναέριος χώρος και δύσκολη η διαφυγή

Ο ίδιος τόνισε ότι η κατάσταση περιπλέκεται από το γεγονός ότι ο εναέριος χώρος έχει κλείσει, ενώ προβλήματα καταγράφονται και στα Στενά του Ορμούζ, γεγονός που περιορίζει δραστικά τις δυνατότητες αποχώρησης.

Αν και η γέφυρα προς τη Σαουδική Αραβία παραμένει ανοικτή, η μετακίνηση χαρακτηρίζεται εξαιρετικά δύσκολη, καθώς απαιτούνται χιλιάδες χιλιόμετρα οδικής διαδρομής μέσα από ερημικές περιοχές, χωρίς εύκολη πρόσβαση σε μέσα μεταφοράς.

Ανησυχία στην ελληνική κοινότητα – Εγκλωβισμένοι ταξιδιώτες

Σύμφωνα με τις μαρτυρίες, αρκετοί Έλληνες εκφράζουν έντονη επιθυμία να αποχωρήσουν, ιδίως όσοι βρίσκονται στην περιοχή για μικρό χρονικό διάστημα. Παράλληλα, υπάρχουν ταξιδιώτες που εγκλωβίστηκαν σε αεροδρόμια, χωρίς πρόσβαση σε στέγη.

Μέλη της ελληνικής κοινότητας έχουν ήδη προσφερθεί να φιλοξενήσουν συμπατριώτες τους, ιδιαίτερα όσους διαμένουν κοντά σε περιοχές που έχουν δεχθεί πλήγματα, όπου κατοικούν και πολλοί Αμερικανοί πολίτες. Όπως ανέφεραν, υπήρξε και σύσταση από τις αμερικανικές αρχές προς πολίτες των ΗΠΑ να απομακρυνθούν από συγκεκριμένα κτίρια, τα οποία κρίνονται επικίνδυνα.

Μαρτυρία Ελληνίδας από το Ντουμπάι: «Ζήσαμε μια νύχτα φρίκης – Δεν έχω ξαναζήσει πόλεμο»

Στιγμές τρόμου περιέγραψε η κα Αννίτα Κωστίδου, Ελληνίδα που βρίσκεται στο Ντουμπάι, για επαγγελματικούς λόγους, κάνοντας λόγο για μια «βραδιά φρίκης» εν μέσω έντονων αναταράξεων στην περιοχή, σε έναν προορισμό που μέχρι σήμερα θεωρούνταν από τους πλέον ασφαλείς παγκοσμίως.

[iframe src=”https://www.ert.gr/webtv/live-uni/vod/dt-uni-vod.php?f=2026/tv/03/20260301-DEKA-KOSTIDOU-DUBAI.mp4&bgimg=https://www.ert.gr/themata/photos/2026/2603/20260301-DEKA-KOSTIDOU-DUBAI.jpg”]

Η ίδια, στέλεχος μεγάλης πολυεθνικής εταιρείας με συχνά επαγγελματικά ταξίδια σε όλο τον κόσμο – ακόμη και σε επικίνδυνες περιοχές – δηλώνει πως ποτέ στο παρελθόν δεν είχε βιώσει κάτι ανάλογο.

«Λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων ταξιδεύω πολύ συχνά. Έχω βρεθεί σε πολλές χώρες, σε δύσκολες συνθήκες, αλλά ποτέ δεν μου είχε συμβεί το οτιδήποτε. Δεν είχα ζήσει ποτέ πόλεμο και εύχομαι κανείς να μην το ζήσει», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Η κα Κωστίδου βρισκόταν στο κέντρο του Ντουμπάι όταν ενημερώθηκε για την επίθεση. Όπως περιέγραψε, αρχικά επικρατούσε απόλυτη ηρεμία. «Αν δεν είχαμε πάρει είδηση ότι γινόταν κάτι τέτοιο, θα νομίζαμε πως όλα είναι φυσιολογικά», σημείωσε.

Μεταφέρθηκε με ασφάλεια στο ξενοδοχείο όπου διέμενε, ωστόσο λίγες ώρες αργότερα η κατάσταση άλλαξε δραματικά.

«Άρχισαν να ηχούν σειρήνες. Πολεμικά αεροσκάφη περνούσαν σε πολύ κοντινή απόσταση από το ξενοδοχείο. Ακούγονταν εκρήξεις – εγώ θεώρησα ότι ήταν βόμβες. Αργότερα έμαθα ότι επρόκειτο για αναχαιτίσεις. Πανικοβλήθηκα», περιέγραψε.

Παρότι, όπως είπε, δεν είναι άνθρωπος που πανικοβάλλεται εύκολα – έχοντας ζήσει στο παρελθόν σεισμούς και μεγάλες φυσικές καταστροφές – η εμπειρία αυτή ήταν πρωτόγνωρη.

«Δεν έχω κοιμηθεί – Υπήρχαν εκρήξεις από τα ξημερώματα»

Η αγωνία συνεχίστηκε και το επόμενο πρωί. «Από τις 6 το πρωί δεν έχω κοιμηθεί. Υπήρχαν έντονες εκρήξεις. Αυτή τη στιγμή τα πράγματα φαίνονται σχετικά ήρεμα, όμως δεν υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση», τόνισε.

Όπως ανέφερε, πληροφορήθηκε μέσω βίντεο που της έστειλαν ότι σημειώθηκε έκρηξη ακόμη και στο αεροδρόμιο της πόλης, χωρίς ωστόσο να υπάρχει σαφής εικόνα για την κατάσταση.

«Δεν έχουμε και κάτι να κάνουμε, αλλά δεν έχουμε και καμία ενημέρωση. Αυτό είναι το πιο ανησυχητικό», επισημαίνει.

Έκκληση για ενημέρωση – «Δεν απαντά κανείς»

Ιδιαίτερη ανησυχία εκφράζει για την έλλειψη επικοινωνίας με τις ελληνικές αρχές. «Ίσως θα έπρεπε να υπάρχει ένα νούμερο βοηθείας για εμάς τους Έλληνες. Στην πρεσβεία δεν απαντά κανείς. Στο Υπουργείο Εξωτερικών επίσης δεν απαντά κανείς. Μπορεί να υπάρχει κάποια γραμμή που δεν γνωρίζω, όμως προσωπικά δεν ξέρω πού να απευθυνθώ», λέει.

Η ίδια έχει ήδη προχωρήσει σε αίτηση επαναπατρισμού, εκτιμώντας ότι ανάλογη ανησυχία αντιμετωπίζουν και άλλοι Έλληνες που βρίσκονται στην περιοχή.

Από πλευράς ελληνικών αρχών, έγινε γνωστό ότι λειτουργεί γραμμή βοήθειας του Υπουργείου Εξωτερικών για τους Έλληνες που βρίσκονται στη Μέση Ανατολή, οι οποίες είναι: (+30) 210 – 3681730 και (+30) 210 – 3681350.

Η αγωνία, ωστόσο, για όσους βιώνουν από κοντά τις εξελίξεις, παραμένει έντονη. «Εύχομαι να τελειώσει σύντομα. Είναι κάτι που δεν περιγράφεται εύκολα, αν δεν το ζήσεις», καταλήγει.

Ντουμπάι: Πρωτοφανής εικόνα φόβου σε μια «ασφαλή πόλη»

Από το Ντουμπάι, η κα Άντζελα Παντελή περιέγραψε μια πρωτόγνωρη κατάσταση για τα δεδομένα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, τονίζοντας ότι η πόλη θεωρείται παραδοσιακά από τις πιο ασφαλείς στον κόσμο.

«Υπάρχει αναστάτωση, σύγχυση και έντονο στρες. Δεν έχουμε ξαναζήσει κάτι τέτοιο εδώ», ανέφερε, προσθέτοντας ότι στα κοινωνικά δίκτυα και στις ομαδικές συνομιλίες Ελλήνων κυκλοφορούν εικόνες ανθρώπων που κοιμούνται σε πάρκινγκ ή μέσα στα αυτοκίνητά τους, φοβούμενοι να παραμείνουν σε κτίρια.

Άδειο το κέντρο της πόλης – Συνεχείς ειδοποιήσεις στα κινητά

Η ίδια μίλησε για έρημους δρόμους και άδεια κέντρα, ακόμη και σε ώρες που υπό κανονικές συνθήκες θα υπήρχε έντονη κίνηση. Όπως είπε, οι συνεχείς ηχητικές ειδοποιήσεις στα κινητά τηλέφωνα αντί να καθησυχάζουν, εντείνουν την ανησυχία.

«Το πιο τρομακτικό ήταν μια πολύ ισχυρή έκρηξη το πρωί, που έκανε τα τζάμια να τρίζουν», σημείωσε, προσθέτοντας ότι οι αναχαιτίσεις πυραύλων στον ουρανό είναι εικόνες που δύσκολα ξεχνιούνται.

Ψυχραιμία, επιφυλακή και αναμονή εξελίξεων

Παρά τον φόβο, αρκετοί Έλληνες δηλώνουν ότι προσπαθούν να διατηρήσουν την ψυχραιμία τους, έχοντας ετοιμάσει βασικά είδη ανάγκης και παραμένοντας σε διαρκή επικοινωνία με φίλους και συγγενείς.

«Μπορεί όλα να τελειώσουν σε λίγες ώρες, μπορεί και να επιδεινωθούν. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να είμαστε σε επιφυλακή και να μην πανικοβαλλόμαστε», ανέφερε χαρακτηριστικά η κα Παντελή.

Σχετική είδηση

Ντουμπάι: «Ξυπνάμε από τις εκρήξεις» – Η μαρτυρία Ελληνίδας στο ΕΡΤnews για την κατάσταση στην πόλη

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Σάκης Γκέκας για τη διδασκαλία και τη μελέτη της Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας και της Ελληνικής Διασποράς στον Καναδά (audio)
Ο ιστορικός Σάκης Γκέκας, κάτοχος της Έδρα Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας του Ιδρύματος Ελληνικής Κληρονομιάς (Hellenic Heritage Foundation) στο Πανεπιστήμιο York στο Tορόντο και διευθυντής του Αρχείου Ελληνο-Καναδικής Ιστορίας στο ίδιο πανεπιστήμιο, βρέθηκε στην Ελλάδα στο πλαίσιο του σεμιναρίου "Greece: A Modern Hi...
Ελλάδα και Κύπρος ανάμεσα στις βραβευμένες χώρες για το βιώσιμο τουρισμό- ICRT Europe Responsible Tourism Awards 2026
Στις Βρυξέλλες πραγματοποιήθηκε στις 23 Ιουνίου η τελετή απονομής των ICRT Europe Responsible Tourism Awards 2026, στο πλαίσιο του ICRT Europe Responsible Tourism Forum, αναδεικνύοντας πρωτοβουλίες που συμβάλλουν στη δημιουργία ενός πιο βιώσιμου, κοινωνικά υπεύθυνου και οικονομικά ωφέλιμο...
«Έσπασε το ενυδρείο, γέμισε το σαλόνι τζάμια, νερά» – Τι είπε στο EΡTnews Έλληνας από τη Βενεζουέλα μετά τον φονικό σεισμό
Συγκλονιστικές είναι οι μαρτυρίες από τη Βενεζουέλα μετά τον ισχυρό διπλό σεισμό που έπληξε τη χώρα, προκαλώντας καταρρεύσεις κτηρίων, θύματα και τεράστιες καταστροφές. Ο κ. Kακαλάνος, Έλληνας οδοντίατρος που ζει μόνιμα στο Καράκας, μίλησε ζωντανά στην εκπομπή «Newsroom» και περιέγραψε τις δραματικές στιγμές π...
Σίδνεϊ: Ένα μοναδικό μουσικό αφιέρωμα στη ζωή και το έργο της Μαρινέλλας με τη φωνή της Πέννυς Παυλάκη
Μια μοναδική μουσική βραδιά αφιερωμένη στη ζωή και το έργο της θρυλικής Ελληνίδας ερμηνεύτριας, Μαρινέλλας, θα παρουσιαστεί το Σάββατο 27 Ιουνίου, στο ιστορικό State Theatre του Σίδνεϊ. Στο επίκεντρο της βραδιάς θα βρεθεί η καταξιωμένη Ελληνοαυστραλή τραγουδίστρια Πέννυ Παυλάκη, η οποία θα ερμηνεύσει ...
«Ποιητικοί Διάλογοι στο Φως της Σελήνης: Σεφέρης – Ελύτης στη Γεννάδειο»
Σε συνέχεια των εκδηλώσεων για τα 100 χρόνια από την ίδρυσή της (1926–2026) και με αφορμή την πανσέληνο του Ιουνίου, η Γεννάδειος Βιβλιοθήκη της Αμερικανικής Σχολής Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα, διοργανώνει μια ξεχωριστή βραδιά ποίησης αφιερωμένη στο καλοκαίρι και τον ρομαντισμό των δύο Ελλήνων Νομπελιστών ...
“Κάποιος λέω θα με θυμάται” μια lecture performance από το Παρίσι στην Αθήνα
Με τον συμβολικό τίτλο: "Κάποιος, λέω, θα με θυμάται - Γυναικείες φωνές από την αρχαιότητα στο σήμερα" θα παρουσιαστεί στις 30 Ιουνίου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών - Επιδαύρου, στην Πειραιώς 260, η lecture-performance που δημιούργησαν δύο Ελληνίδες από τη Γαλλία. Η βραβευμένη τραγουδοποιός, μο...