Ανάκτηση κωδικού

Γράψε το email σου και θα σου στείλουμε ένα link με οδηγίες για την ανάκτηση τού κωδικού σου.

Επιστολή διαμαρτυρίας από την Ελληνική Κοινότητα Δρέσδης

Με αδιαφορία  αντιμετωπίζεται από όλες τις μέχρι τώρα ελληνικές κυβερνήσεις το ζήτημα της εκμάθησης των Ελληνικών στα παιδιά Ελλήνων μεταναστών στη Γερμανία, επισημαίνει το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Κοινότητας της Δρέσδης σε ανοιχτή επιστολή που δημοσιεύει με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας και του μηνύματος που έλαβε για τον εορτασμό της από τον Υφυπουργό Εξωτερικών Κωσταντίνο Βλάση.

«Οι ελληνικές αρχές γνωρίζουν το πρόβλημα, αλλά όχι μόνο δεν έχουν πάρει κανένα πρακτικό μέτρο επίλυσής του, όπως στη Δρέσδη, αλλά δυσχεραίνουν ή και διακόπτουν τη λειτουργία υφιστάμενων δομών σε μια σειρά άλλων γερμανικών πόλεων (Βερολίνο, Λούντβιχσμπουργκ, Νταχάου κ.α.)»  σημειώνεται στην επιστολή. Για περισσότερα από 10 χρόνια, τονίζει η Κοινότητα, τα ελληνόφωνα παιδιά της Δρέσδης στερούνται τη δυνατότητα να διδάσκονται την ελληνική γλώσσα από επαγγελματίες εκπαιδευτικούς, παράλληλα με τη φοίτηση στα γερμανικά σχολεία.

Και καταλήγει: «θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε συλλογικά τη διασφάλιση του δικαιώματος για δημόσια και δωρεάν ελληνόγλωσση εκπαίδευση, με το απαραίτητο προσωπικό και την υλικοτεχνική υποδομή».

Ακολουθεί ολόκληρη η επιστολή:

Ανοικτή επιστολή της Ελληνικής Κοινότητας Δρέσδης με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας

Με την ευκαιρία της 9ης Φεβρουαρίου ως Παγκόσμιας Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας λάβαμε μήνυμα του Υφυπουργού Εξωτερικών κ. Βλάση, στο οποίο εξαίρεται η «διαχρονική συνεισφορά της στο παγκόσμιο γίγνεσθαι» και τονίζονται τα χαρακτηριστικά της ως «συναίσθημα» και ως «στάση ζωής». Θα προσυπογράφαμε αρκετές από τις διατυπώσεις του μηνύματος, αν δεν διαψεύδονταν από την πραγματικότητα που ζούμε ως Έλληνες μετανάστες και μετανάστριες στη Γερμανία.

Η διαχρονικότητα, για την οποία γίνεται λόγος στο μήνυμα αναφορικά με την ελληνική γλώσσα, αφορά δυστυχώς και την αδιαφορία, με την οποία αντιμετωπίζεται από όλες τις μέχρι τώρα κυβερνήσεις το ζήτημα της εκμάθησης των Ελληνικών στα παιδιά μας. Οι ελληνικές αρχές γνωρίζουν το πρόβλημα, αλλά όχι μόνο δεν έχουν πάρει κανένα πρακτικό μέτρο επίλυσής του, όπως στη Δρέσδη, αλλά δυσχεραίνουν ή και διακόπτουν τη λειτουργία υφιστάμενων δομών σε μια σειρά άλλων γερμανικών πόλεων (Βερολίνο, Λούντβιχσμπουργκ, Νταχάου κ.α.)

Πάνω από δέκα χρόνια πλέον στερείται η δυνατότητα από τα ελληνόφωνα παιδιά της Δρέσδης να διδάσκονται την ελληνική γλώσσα από επαγγελματίες παιδαγωγούς και εκπαιδευτικούς, παράλληλα με την παρακολούθηση των μαθημάτων των γερμανικών σχολείων στα οποία φοιτούν. Ως Ελληνική Κοινότητα Δρέσδης προσπαθούμε με τις πολιτιστικές, επιμορφωτικές και παιδαγωγικές δραστηριότητες που αναπτύσσουμε, χάρις στην ανιδιοτελή προσφορά των μελών μας, να κρατήσουμε ζωντανή την ελληνική γλώσσα, ιδιαίτερα για τα παιδιά των νέων οικογενειών. Δεν μπορούμε όμως να αναπληρώσουμε το κενό που δημιουργείται από την έλλειψη ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης σε επιστημονική βάση, με αποτέλεσμα να μεγαλώνει μια ολόκληρη γενιά χωρίς ουσιαστικά γλωσσικά εφόδια.

Έτσι η κατακλείδα του μηνύματος του κ. Υφυπουργού, ότι „Η διδασκαλία της (ελληνικής γλώσσας) αποτελεί καθήκον όλων μας για τη διατήρηση και τη διάδοση του ελληνικού Πολιτισμού“ παραμένει ένα ευχολόγιο. Σε ό,τι αφορά την Κοινότητά μας, θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε συλλογικά τη διασφάλιση του δικαιώματος για δημόσια και δωρεάν ελληνόγλωσση εκπαίδευση, με το απαραίτητο προσωπικό και την υλικοτεχνική υποδομή, μέχρι που η „Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας“ να γίνει καθημερινό και όχι αποσπασματικό βίωμα για τα παιδιά μας και τα παιδιά των άλλων πόλεων, όπου ζουν Έλληνες μετανάστες και μετανάστριες.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Κοινότητας Δρέσδης

 

 

 

Πηγή: Ελληνική Κοινότητα Δρέσδης

Συντάκτρια: Φούλη Ζαβιτσάνου

 

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο Παρίσι – Η Σέτα Θεοδωρίδου στη “Φωνή της Ελλάδας” (audio)
Η Σέτα Θεοδωρίδου, πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας στο Παρίσι, φιλοξενήθηκε χθες Πέμπτη 2 Οκτωβρίου, στη "Φωνή της Ελλάδας", το ραδιόφωνο της ΕΡΤ για τον Ελληνισμό της Διασποράς. Μιλώντας στον Δημήτρη Κοντογιάννη και στην εκπομπή "Η παγκόσμια φωνή μας", για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο Παρίσ...
Ο Βασίλης Λαμπρόπουλος για τις Νεοελληνικές Σπουδές και τη σύγχρονη ελληνική ποίηση(audio)
Ο Βασίλης Λαμπρόπουλος, ομότιμος καθηγητής Νέας Ελληνικής, στην έδρα «Κ. Π. Καβάφης», στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν, έχει εντάξει στα ερευνητικά του ενδιαφέροντα την μελέτη της σύγχρονης νεοελληνικής ποίησης και, συγκεκριμένα, της λεγόμενης ποιητικής γενιάς του 2000. Μέσα από το ιστολόγιο του ...
‘Εκκληση από το Παρίσι στο Υπ. Παιδείας για την ελληνική γλώσσα
Έκκληση στο Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει σε διακρατική συμφωνία με το αντίστοιχο Γαλλικό για την αναγνώριση των τμημάτων εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας των σχολείων της Κοινότητας, ώστε οι βαθμοί των παιδιών που τα παρακολουθούν να είναι απόδειξη γνώσης της ελληνικής ως ξένης γλώσσας σ...
Βρυξέλλες: Παρουσίαση του βιβλίου «Fake news: Τι κάνει η Ευρώπη;» της Κλημεντίνης Διακομανώλη
Το βιβλίο της Κλημεντίνης Διακομανώλη με τίτλο Fake news: τι κάνει η Ευρώπη; (Ελευθερία, Δημοκρατία, Εκλογές), θα παρουσιαστεί την Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2025, στις 19:00, στην Αίθουσα Εκδηλώσεων της Μόνιμης Ελληνικής Αντιπροσωπείας στην Ε.Ε. (19-21 rue Jacques De Lalaing, 1040 Βρυξέλλες), σε συνεργασία με την ...
Εργαστήριο προφορικής ιστορίας και ντοκιμαντέρ με τον σκηνοθέτη Βασίλη Λουλέ στο Λουξεμβούργο
Ο  πολιτιστικός σύλλογος Μίτος στο Λουξεμβούργο οργανώνει ένα μοναδικό εργαστήριο για όσους αγαπούν τις ανθρώπινες ιστορίες και την τέχνη του ανθρωποκεντρικού ντοκιμαντέρ με τον βραβευμένο σκηνοθέτη Βασίλη Λουλέ, το Σάββατο 18 Οκτωβρίου, 10:30 - 18:30 τοπική ώρα, Centre polyvalent A Schommesch (18...
Εξωστρέφεια και εκπαιδευτική διπλωματία στο επίκεντρο συνάντησης του ΥΦΥΠΕΞ Γ. Λοβέρδου με τον πρύτανη του ΑΠΘ
Συνάντηση με τον αρμόδιο για θέματα Απόδημου Ελληνισμού, υφυπουργό Εξωτερικών Γιάννη Λοβέρδο, είχαν την περασμένη Τρίτη, οι πρυτανικές Αρχές του ΑΠΘ. Στο επίκεντρο βρέθηκαν η ενίσχυση της εξωστρέφειας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, η εκπαιδευτική διπλωματία και οι πρωτοβουλίες που ανα...