Ανάκτηση κωδικού

Γράψε το email σου και θα σου στείλουμε ένα link με οδηγίες για την ανάκτηση τού κωδικού σου.

«Γιορτή των Αποδήμων 2025» στην Κάλυμνο

Με μεγάλη συμμετοχή από τους απόδημους Καλύμνιους και πλήθος κόσμου, πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 6 Αυγούστου η καθιερωμένη ετήσια «Γιορτή των Αποδήμων» που διοργάνωσε ο Δήμος Καλυμνίων στην πλατεία Χριστού στην Πόθια.

Παραβρέθηκαν εκπρόσωποι από σωματεία και συλλόγους των Ηνωμένων Πολιτειών, Αυστραλίας, Καναδά, Γαλλίας, Βελγίου και αλλού.

Ο δήμαρχος Καλυμνίων, Ιωάννης Μαστροκούκος, στη χαιρετιστήρια ομιλία του καλωσόρισε τους ομογενείς και ευχαρίστησε την ομάδα του Λυκείου των Ελληνίδων για το παραδοσιακό χορευτικό πρόγραμμα που παρουσίασε καθώς και το μουσικό σχήμα των Κλεάνθη Αλαχιώτη, Γιάννη Χατζηαντωνίου και Μανώλη Τσουνιά.

Οπως είπε, «οι ομογενείς είστε οι ζωντανοί πρεσβευτές της πατρίδας σε κάθε γωνιά του κόσμου.

Με την παρουσία, την προσφορά και τις αξίες σας τιμάτε την Ελλάδα και μεταφέρετε παντού το φως του ελληνικού πολιτισμού, της ιστορίας και των παραδόσεών μας.

Η αγάπη σας για τον τόπο, η διαρκής στήριξη και η αδιάκοπη επικοινωνία που διατηρείτε με την πατρίδα αποτελούν πολύτιμο κεφάλαιο για όλους μας.

Είστε η ελπίδα και η δύναμη ώστε ενωμένοι να συνεχίζουμε να χτίζουμε μια Ελλάδα αντάξια της ιστορίας της».

Ο δήμαρχος Καλυμνίων, Ιωάννης Μαστροκούκος (κέντρο), με τον αντιπρόεδρο της Παγκαλυμνιακής Ομοσπονδίας Αμερικής και υπεύθυνο των πολιτιστικών εκδηλώσεων, Νικόλαο Καλουρή (δεξιά) και τον πρόεδρο του Συλλόγου Καλυμνίων Σύδνεϋ, Μιχάλη Μελά. Φωτογραφία: Εθνικός Κήρυξ/Μιχάλης Κακιάς

Ο Επαρχος ΠΕ Καλύμνου, Μανώλης Μουσελής, ανέφερε ότι η εκδήλωση είναι αφιερωμένη στους Καλύμνιους του εξωτερικού, σε εκείνους που, παρά την απόσταση, δεν έπαψαν ποτέ να αγαπούν και να στηρίζουν τον τόπο τους.

«Είναι μια βραδιά γεμάτη αναμνήσεις, χορό, μουσική και βαθύ συναίσθημα, μια ευκαιρία επανασύνδεσης με την ιδιαίτερη πατρίδα και τους ανθρώπους της, ενισχύοντας τους δεσμούς ανάμεσα στους απόδημους συμπατριώτες και στην ιδιαίτερή τους πατρίδα, την Κάλυμνο».

Ο Μητροπολίτης Λέρου, Καλύμνου και Αστυπάλαιας κ. Παΐσιος, συνεχάρη τον Δήμο για την οργάνωση της εκδήλωσης και παρότρυνε όλους τους ομογενείς όπου και αν βρίσκονται να έχουν πάντα στην καρδιά τους τον Ελληνισμό και την Ορθοδοξία.

Ο αντιπρόεδρος της Παγκαλυμνιακής Ομοσπονδίας Αμερικής και υπεύθυνος των πολιτιστικών εκδηλώσεων, Νικόλαος Καλουρής, εξέφρασε μέσω «Εθνικού Κήρυκα» τη χαρά των αποδήμων που για μία ακόμη χρονιά βρίσκονται στο αγαπημένο τους νησί, αναφέρθηκε στη σειρά των εκδηλώσεων που έγιναν και κάλεσε όλους την Παρασκευή 8 Αυγούστου, στην ετήσια χοροεσπερίδα στο εστιατόριο «Αιγαίου Αλας», που θα αποτελέσει την κορύφωση των καλοκαιρινών εκδηλώσεων, συγκεντρώνοντας απόδημους και ντόπιους σε μια βραδιά γιορτής και αποχαιρετισμού του καλοκαιριού.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Καλυμνίων Σύδνεϋ, Μιχάλης Μελάς, περιέγραψε στην εφημερίδα την αγάπη των αποδήμων για το νησί.

«Δεν υπάρχει μέρα που να μην σκεφτόμαστε την Κάλυμνο. Με το που θα φύγουμε κάνουμε σχέδια για το πότε και πώς θα ξαναέρθουμε. Ζούμε πολύ μακριά αλλά η καρδιά και το μυαλό μας είναι πάντα εδώ».

Ο πρώην δήμαρχος του Τάρπον Σπρινγκς και σημερινός αντιπρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Καλύμνου, Χρυσόστομος Αλαχούζος, έστειλε εγκάρδιους χαιρετισμούς στην οικογένεια Διαματάρη, σε όλο το προσωπικό του «Εθνικού Κήρυκα» καθώς και στην Ομογένεια και  επεσήμανε την ανάγκη ίδρυσης Γραφείου Αποδήμων, ώστε να υπάρχει η επαφή με συντονισμένο τρόπο με τους Καλύμνιους της Διασποράς.

Χαιρετιστήριες ομιλίες απηύθυναν ο Μιχάλης Παπαχατζής και η Αφροδίτη Γερακιού-Χαρίτου από τους Συλλόγους Καλυμνίων στη Γαλλία.

Τέλος, συντονίστρια της εκδήλωσης ήταν η αντιδήμαρχος Τουρισμού και Αποδήμων Καλλιόπη Κουτούζη.

Πηγή: Εθνικός Κήρυκας

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Ελληνίδα Χριστίνα Κίτσος νέα Δήμαρχος της Γενεύης
Μια σπουδαία στιγμή για τον απανταχού ελληνισμό και την ομογένεια έλαβε χώρα στην καρδιά της Ευρώπης, καθώς η Ελληνίδα Χριστίνα Κίτσος ανέλαβε επίσημα τα καθήκοντά της ως η νέα Δήμαρχος της Γενεύης. Η επίσημη τελετή ανακήρυξής της πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 3 Ιουνίου 2026, στην ελβετική πόλη, παρου...
Έναρξη για το 18ο Φεστιβάλ ΛΕΑ με θέμα: «Η λογοτεχνία ως χώρος ελευθερίας»
Ξεκινά σήμερα, Δευτέρα 8 Ιουνίου, το 18ο Φεστιβάλ ΛΕΑ (Λογοτεχνία Εν Αθήναις), το οποίο θα διαρκέσει έως και τη Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026. Το φετινό φεστιβάλ, με κεντρικό θέμα «Η λογοτεχνία ως χώρος ελευθερίας», θα φιλοξενηθεί και σε διάφορες πόλεις εκτός της Αθήνας (Λάρισα, Λευκάδα, Πάτρα, Θεσσαλονίκη),...
Το ντοκιμαντέρ SUPER PARADISE του Στηβ Κρικρή στην Ελληνική Κιν/φική Λέσχη Λουξεμβούργου
Το ντοκιμαντέρ SUPER PARADISE του Στηβ Κρικρή (Ελλάδα, Γερμανία, 2025, 88 λεπτά, έγχρωμο, ελληνικά και αγγλικά με αγγλικούς υποτίτλους), θα προβάλει η Ελληνική Κινηματογραφική Λέσχη Λουξεμβούργου, την Τρίτη 30 Ιουνίου στις 19:00 και την Τετάρτη 1 Ιουλίου στις 21:00 στον κινηματογράφο Utopia. Η τα...
ΥΠΠΟ: Συνάντηση Μενδώνη με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο στην Κωνσταντινούπολη
Η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, μετά την ολοκλήρωση του 1ου Πολιτιστικού Φόρουμ Ελλάδος-Τουρκίας, στην Καππαδοκία, συνοδευόμενη από τον Γενικό Πρόξενο της Ελλάδος Κωνσταντίνο Κούτρα, πραγματοποίησε συνάντηση εργασίας με τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο, στην Κωνσταντινούπολη. Η Λίνα Μενδώ...
Ο «Yπεράνθρωπος» Umberto Eco- Διεθνές Συμπόσιο στην Αθήνα
Πανεπιστημιακός δάσκαλος και πατέρας της σημειολογίας, δοκιμιογράφος και συγγραφέας, μελετητής της Φιλοσοφίας και δημόσιος διανοούμενος, ο Umberto Eco σφράγισε με έναν ιδιοφυή τρόπο το σύγχρονο πνεύμα. Δέκα χρόνια μετά τον θάνατο του,  το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης φιλοξενε...
Η θεωρία της γλώσσας του Χάιντεγκερ στο “Είναι και Χρόνος”- Βραδιά διαλόγου και στοχασμού στην Ελληνική Κοινότητα Βερολίνου
Η Ελληνική Κοινότητα Βερολίνου διοργανώνει μία βραδιά διαλόγου και στοχασμού όπου θα συζητηθούν αποσπάσματα με έμφαση στο θέμα της γλώσσας στο έργο του Μάρτιν Χάιντεγκερ «Είναι και Χρόνος» και στο πως η αρχαία ρητορική επιδρά στο έργο του πιο γνωστού Γερμανού φιλόσοφου του 20ού αιώνα. Η βραδιά διαλόγου και στο...