Ανάκτηση κωδικού

Γράψε το email σου και θα σου στείλουμε ένα link με οδηγίες για την ανάκτηση τού κωδικού σου.

ΤΩΡΑ ΠΑΙΖΕΙ 04:00 - 06:00
Αποτύπωμα
Φούλη Ζαβιτσάνου
ΕΠΟΜΕΝΟ 06:00 - 07:05
Τα τραγούδια μας, Η Φωνή μας
Φωνή της Ελλάδας
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Ημέρα Μνήμης για τον Θεόδωρο Βουλγαρίδη στο Μόναχο

Ο Θεόδωρος Βουλγαρίδης ήταν Έλληνας ομογενής, κάτοικος Μονάχου και δολοφονήθηκε από την ακροδεξιά τρομοκρατική οργάνωση NSU στις 15 Ιουνίου 2005 στο κατάστημά του στην Trappentreustr. 4.

Σήμερα, μετά από 15 χρόνια, είναι αναγκαιότερο από κάθε άλλη φορά να θυμηθούμε τα θύματα της ακροδεξιάς βίας.
Στις 15 Ιουνίου 2020, με αφορμή τη 15η θλιβερή επέτειο του θανάτου του Θεοδώρου Βουλγαρίδη, θα λάβει χώρα μια Ημέρα Μνήμης για το Θεόδωρο Βουλγαρίδη και τον Τούρκο Habil Kilic, που δολοφονήθηκε επίσης στο Μόναχο στις 29 Αυγούστου 2001, με τίτλο: „Εγώ είμαι: Θεόδωρος Βουλγαρίδης“

Το πρόγραμμα της Ημέρας Μνήμης έχει ως εξής:

Δευτέρα, 15 Ιουνίου 2020
6 μ.μ. Κατάθεση στεφάνων, Trappentreustr. 4
7 μ.μ. Εκδήλωση μνήμης στον ευαγγελικό ναό της Αναστάσεως, Gollierstr.55
(όπου λειτουργεί και η ελληνο-ορθόδοξη Ενορία του Αγίου Γεωργίου).
Στο Ναό ο Αρχιμανδρίτης Γεώργιος Σιώμος και ο Πρωτοπρεσβύτερος Απόστολος Μαλαμούσης θα ψάλλουν το καθιερωμένο τρισάγιο υπέρ αναπαύσεως του μακαριστού Βουλγαρίδη. Μετά τον χαιρετισμό του οικοδεσπότη ευαγγελικού πάστορα και τις ομιλίες των εκπροσώπων της Βαυαρικής Πολιτείας, ο Πρωτοπρεσβύτερος Απόστολος Μαλαμούσης θα προβεί σε μία σύντομη ιστορική αναφορά σχετικά με τις δύο δολοφονίες και την περιπέτεια των δύο οικογενειών με τις ανακριτικές μεθόδους και τον κοινωνικό τους αποκλεισμό. Όπως είναι γνωστό ο π. Απόστολος συμπαραστάθηκε ποιμαντικά και στάθηκε στο πλευρό και των δύο οικογενειών των θυμάτων.
Ακολούθως ο καλλιτέχνης κ. Wolfgang Gebhard θα παρουσιάσει ένα δικό του έργο τέχνης με τον τίτλο „Εγώ είμαι: Θεόδωρος Βουλγαρίδης“ στο οποίο γίνεται αναφορά και σε άλλα θύματα της ακροδεξιάς.
Ο καλλιτέχνης ερμηνεύει με πίνακα φωτογραφιών χιλίων περίπου προσώπων της βαυαρικής κοινωνίας το γεγονός ότι ο φόνος του Βουλγαρίδη και του Kilic έχουν άμεση σχέση και με το δικό μας πρόσωπο και με τις ιδέες μας για δημοκρατία, ελευθερία και σεβασμό ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Οi δολοφονίες του Βουλγαρίδη και του Kilic αγγίζουν και πληγώνουν όλους μας.
Η χορογράφος κ. Helga Seewann θα παρουσιάσει με βίντεο τον „Πένθιμο Χορό“ που είχε λάβει χώρα το 2014 σε εκδήλωση μνήμης για τον Βουλγαρίδη στο ναό του αγίου Παύλου.
Η ελληνογερμανίδα μουσικοσυνθέτις κ. Manuela Serafim θα παρουσιάσει 2 δικά της τραγούδια που έγραψε προς τιμή των θυμάτων της NSU.
Η εκδήλωση μνήμης θα περατωθεί με μια προσευχή ειρήνης. Θα λάβουν μέρος εκτός από τους εκπροσώπους των χριστιανικών εκκλησιών, ο Ραββίνος κ. Lagnas και ο Ιμάμης κ. Idriz.

Αξίζει να σημειωθέι ότι η εκδήλωση „Εγώ είμαι: Θεόδωρος Βουλγαρίδης“ θα μεταδίδεται από το Ναό και στην αίθουσα της ενορίας και με διαδικτυακή σύνδεση με το σύστημα zoom-link σ’ όλο τον κόσμο. Η σχετική ηλεκτρονική διεύθυνση θα είναι ενεργοποιημένη μερικά λεπτά προ της έναρξης της εκδήλωσης. Όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να παραλάβει κωδικούς για τη διαδικτυακή σύνδεση στις ιστοσελίδες www.auferstehungskirche.de και www.westendstudios.de

Υπενθυμίζεται ότι λόγω της πανδημίας του κορωνοἳού, είναι περιορισμένος ο αριθμός των επισκεπτών στον ευαγγελικό ναό.

Συνοδευτικές εκδηλώσεις
Δευτέρα 15 Ιουνίου 2020 ώρα 5 μ.μ. στo Ράδιο LoRa στη ραδιοφωνική συχνότητα 92,4. Αφιέρωμα της Ελληνικής Σύνταξης του ραδιοφωνικού σταθμού.
Τρίτη 16 Ιουνίου μέχρι Σάββατο 15 Αυγούστου, 10 π.μ. – 7 μ.μ. Έκθεση
Κάθε Δευτέρα από 22 Ιουνίου μέχρι 10 Αυγούστου 7 μ.μ. – 8 μ.μ. εκδήλωση με τον τίτλο: „μιλούμε για…“ με συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων με τους καλλιτέχνες και επισκέπτες.

Οργανωτές της Ημέρας Μνήμης:
H Επιτροπή Εργασίας «Το ενιαίο πρόσωπο του Βέστεντ» σε συνεργασία με τους καλλιτέχνες Wolfgang Gebhard, Helga Seewann, Manuela Serafim, το Τοπικό Δημοτικό Συμβούλιο Βέστεντ, την Ιερά Μητρόπολη Γερμανίας, την Ευαγγελική Ενορία της Αναστάσεως, το Τμήμα ποιμαντικής στον τομέα τεχνών του Δοικητικού Κέντρου της ρωμαιοκαθολικής Αρχιεπισκοπής Μονάχου, το Διαπολιτιστικό Κέντρο Νεότητας Βέστεντ και το Ευαγγελικό Κέντρο Ενσωμάτωσης – Ελληνικό Σπίτι.
Με τη φιλική υποστήριξη του Πολιτιστικού Τμήματος του Δήμου Μονάχου (Kulturreferat), και του Τοπικού Δημοτικού Συμβουλίου 8 Schwanthalerhöhe.

Επιμέλεια: Νατάσα Βησσαρίωνος

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι Κυρατζήδες ζωντανά στα «Ξωτικά της Παράδοσης» | 26.06.2026, 15:00
Συντονιστείτε την Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026, στις 3 μ.μ. στα «Ξωτικά της Παράδοσης» στον αέρα της Φωνής της Ελλάδας.Μαζί μας, από το Στούντιο Ε της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, το συγκρότημα των Κυρατζήδων θα μας ταξιδέψει με τραγούδια της Πίνδου. Τραγούδι: Αχιλλέας ΧαχάμηςΚλαρίνο: Δημήτρης ΜπρένταςΒιολ...
«Είμαι ο Λέων των Κυθήρων και έχω μια ιστορία να σας πω…» – Μέρος B’ | 27.06.2026, 17:00 
…Και να μαι πάλι πίσω! Τι έκπληξη! Περίμενα να δω το παλιό μου βάθρο, τις παλιές βιτρίνες, τη μισοάδεια αίθουσα, αλλά...τι θαύμα ήταν αυτό; Πώς άλλαξε έτσι το μουσείο; Τι υπέροχες οι νέες βιτρίνες! Και πόσο πολλά εκθέματα, αντικείμενα που έβλεπα για πρώτη φορά! Όταν με έστησαν στη νέα μου θέση, έφεραν...
H έμφυλη μετανάστευση μέσα από τη βιωμένη εμπειρία: Η ιστορία της Λέιλα | 27.06.2026, 13:00
Αυτό το Σάββατο, 27 Ιουνίου, η εκπομπή “Ιστορικοί Περίπατοι” με τη Μαριλένα Κατσίμη συνεχίζει το ταξίδι της στην έμφυλη ιστορία της μετανάστευσης. Καλεσμένη της εκπομπής είναι η Λέιλα Γκούλο Καρμαζανασβίλι, μια γυναίκα που μετανάστευσε από τη Γεωργία στην Ελλάδα για να εργαστεί ως φροντίστρια. Μέσα από τη δική...
Τρεις γυναίκες στην πρώτη γραμμή για τις ελληνικές θάλασσες στη “Βάρδια Σαββάτου” | 27.06.2026, 08:00
Η εκτελεστική διευθύντρια του Cyclades Preservation Fund (CPF) κα Άννυ Μητροπούλου, η δρ Μαρία Σαλωμίδη, ερευνήτρια και επιστημονική αυτοδύτρια του Ινστιτούτου Ωκεανογραφίας του ΕΛΚΕΘΕ και η κα Αλεξάνδρα Θωμά, από τον Οργανισμό Προστασίας Περιβάλλοντος...
“Κάποιος λέω θα με θυμάται” μια lecture performance από το Παρίσι στην Αθήνα
Με τον συμβολικό τίτλο: "Κάποιος, λέω, θα με θυμάται - Γυναικείες φωνές από την αρχαιότητα στο σήμερα" θα παρουσιαστεί στις 30 Ιουνίου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών - Επιδαύρου, στην Πειραιώς 260, η lecture-performance που δημιούργησαν δύο Ελληνίδες από τη Γαλλία. Η βραβευμένη τραγουδοποιός, μο...
Η Ελληνοκαναδική Ιατρική Εταιρεία τίμησε τη μνήμη του Δρ. Δημητρίου Ωραιόπουλου
Η Ελληνοκαναδική Ιατρική Εταιρεία (Canadian Hellenic Medical Society), σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Φοιτητών του Πανεπιστημίου του Τορόντο, διοργάνωσε το πρώτο Συμπόσιο στη μνήμη του αείμνηστου Δρ. Δημητρίου Ωραιόπουλου στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου του Τορόντο, τιμώντας τη ζωή, το έργ...