Mέχρι τις 20 Ιανουαρίου του 2022, το Ελληνικό Προξενείο της Νέας Υόρκης παρουσιάζει την σπάνια έκθεση «Figure and Form – Φιγούρα και Φόρμα» δυο Ελληνοαμερικανών εικαστικών παλαιάς και νεώτερης γενιάς, με δυο κοινά χαρακτηριστικά. Γεννήθηκαν και οι δυο στην Ελλάδα, αλλά εγκαταστάθηκαν από νεαρή ηλικία στην Νέα Υόρκη και επιπλέον η ανάγκη και των δυο να επιδείξουν δυναμικά το ταλέντο τους, επιβεβαιώθηκε μέσα από ιδιότυπες συγκυρίες.
Ο σημαντικός και καταξιωμένος ζωγράφος Νάσος Δάφνης, ο οποίος απεβίωσε το 2010 σε ηλικία 96 ετών υπηρέτησε κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο στον Στρατό των Ηνωμένων Πολιτειών, όπου κατά τη διάρκεια της θητείας του, του ζητήθηκε να χρησιμοποιήσει τις ζωγραφικές δεξιότητές του για πρακτικούς σκοπούς, δημιουργώντας καμουφλάζ για χρήση σε τεράστιους ανάγλυφους στρατιωτικούς χάρτες. Ζωγραφίζοντας αυτά τα καμουφλάζ, ο Δάφνης ανέπτυξε τη χαρακτηριστική «επιπεδότητα», που αργότερα εφάρμοσε στους αφηρημένους γεωμετρικούς του πίνακες.
Έργο του Νάσου Δάφνη
Ο Γιώργος Πετρίδης, 58 ετών σήμερα, μετά από σπουδές στο Harvard και στο Stanford University και μια εξαιρετικά επιτυχημένη και διακριτή καριέρα στην Wall Street, υιοθέτησε μια τολμηρή στάση αποκαλύπτοντας το πεδίο καλλιτεχνίας μέσα του, προκειμένου να οικοδομήσει την προσωπική του ευτυχία, μέσα από το ευφρόσυνο συναίσθημα της φροντίδας της ψυχής του και όχι την άνοδο ή την πτώση του Dow Jones.
Με επιμελητή της έκθεσης τον Paul Laster και υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Ελευθερίας Γκούφα, η παρουσίαση των έργων τους στο Ελληνικό Προξενείο, έχει σημειώσει πολύ μεγάλη επιτυχία, καθώς οι οργανωτές κατάφεραν τα έργα των δυο καλλιτεχνών να βρίσκονται σε έναν διαρκή αφηρημένο και εξπρεσιονιστικό διάλογο, που διεγείρει την φαντασία του θεατή και του επιτρέπει να διακρίνει μέσω της φυσικότητας των έργων, τις δυνατότητες των δυο καλλιτεχνών να μαγεύουν τον κόσμο, χωρίς να τον εγκαταλείπουν.
Γιώργος Πετρίδης
Όπως σχολιάζει ο Paul Laster, «ακολουθώντας μια παραδοσιακή προσέγγιση της εικονιστικής γλυπτικής, ο Πετρίδης εξορύσσει το παρελθόν για να δημιουργήσει κάτι νέο, ενώ ο Δάφνης μέσω της ζωγραφικής του ενότητας -Pixel Fields/Aegean Series, αξιοποίησε τη νέα τεχνολογία για να ενημερώσει τη μοντερνιστική αφαίρεση. Οι γλυπτικές μορφές του Πετρίδη έχουν γεννηθεί με οξυδέρκεια από την αρχέγονη λάσπη των αρχαίων πολιτισμών και έχουν τροποποιηθεί μέσα από τα χέρια του καλλιτέχνη. Αντιθέτως ο Δάφνης με τη δική του ιδιαίτερη ζωγραφική διαδικασία συνδύασε έξυπνα τα γραφικά που δημιουργήθηκαν από έναν υπολογιστή Atari St.».
Πηγή: Εθνικός Κήρυκας