Ανάκτηση κωδικού

Γράψε το email σου και θα σου στείλουμε ένα link με οδηγίες για την ανάκτηση τού κωδικού σου.

Στην Αθήνα έφτασε ο Έλληνας Γενικός Πρόξενος στη Μαριούπολη Μ. Ανδρουλάκης: “Αυτό που συμβαίνει είναι τραγωδία”

“Αυτό που συμβαίνει είναι τραγωδία και για τον ρωσικό και για τον ουκρανικό λαό”, ανέφερε ο Έλληνας πρόξενος στη Μαριούπολη Μανώλης Ανδρουλάκης, ο οποίος έφτασε στην Αθήνα χθες το απόγευμα, έπειτα από μια δύσκολη επιχείρηση απεγκλωβισμού που ξεκίνησε την περασμένη Τρίτη.

“Δεν είχα καταλάβει τι διάσταση έχει πάρει το όλο θέμα”, σημείωσε εμφανώς συγκινημένος. “Ήρωες είναι οι άνθρωποι που έχουν μείνει ακόμα πάνω και θα προσπαθήσουν να φτιάξουν τη ζωή τους από το μηδέν”, ανέφερε ο κ. Ανδρουλάκης.

“Αυτό που συμβαίνει είναι ένα τραύμα το οποίο δύσκολα θα επουλωθεί”, υπογράμμισε και πρόσθεσε: “Να ενώσουμε τις φωνές μας για να γίνει μια ανακωχή και κατάπαυση του πυρός. Γιατί αυτή τη στιγμή χτυπιούνται άμαχοι, τυφλά και ανεξέλεγκτα. Αν ενδιαφερόμαστε για την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, για τον ανθρώπινο πόνο, για την πραγματική φιλία των λαών ας προσπαθήσουμε να κάνουμε αυτό το πράγμα”.

Δήλωσε ακόμα ότι έγινε “μάρτυρας συλλογής ανθρώπινων μελών”, ενώ το σημείο όπου βρισκόταν χτυπήθηκε δυο φορές. “Προσπαθήσαμε να σώσουμε όσους περισσότερους ομογενείς μπορούσαμε. Μέχρι χθες έψαχνα να βρω κόσμο”, πρόσθεσε.

Σημείωσε ότι οι ομογενείς περνούν δύσκολες ώρες και επεσήμανε ότι το μοναδικό τμήμα Φιλολογίας και Γλώσσας το οποίο υπήρχε εκτός Ελλάδος, δεν υπάρχει πια στη Μαριούπολη.

“Η Μαριούπολη θα μπει στον κατάλογο των κατεστραμμένων πόλεων από πολέμους”, ανέφερε. “Μέσα σε 24 ώρες χάθηκαν όλες οι υποδομές. Η Μαριούπολη είναι η Γκερνίκα, είναι το Γκρόζνι, είναι το Βέλινγκραντ, το Αλέπο, δεν ξέρω”.

“Ασχολούμαι με τη Ρωσία εδώ και 20 χρόνια, από ακαδημαϊκό, υπηρεσιακό, επαγγελματικό επίπεδο. Πολλοί με ρώτησαν πώς ένιωθα τις βραδιές που δεν μπορούσα να κοιμηθώ. Σκεφτόμουν τα διαβάσματά μου και τα ακούσματά μου, τον Τσολστόι, Αϊζενστάιν, Σοστακόβιτς…”, σημείωσε.

Στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» τον περίμεναν η σύζυγός του, με το μικρό τους παιδί και ο πατέρας του Έλληνα πρόξενου, καθώς και o υφυπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος για τον απόδημο ελληνισμό, Ανδρέας Κατσανιώτης – εκπροσωπώντας τον υπουργό Εξωτερικών Νίκο Δένδια, ο οποίος είναι σε υπηρεσιακό ταξίδι – και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Εξωτερικών, Θεμιστοκλής Δεμίρης.

Ο Έλληνας πρόξενος ευχαρίστησε την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον πρωθυπουργό, τον υπουργό Εξωτερικών, τον πρόξενο της Ελλάδας στη Οδυσσό Δ. Δόχτση, τις γενικές γραμματείες των υπουργείων που βοήθησαν στην επιχείρηση.

Ακόμη ευχαρίστησε το γραφείο του Ουκρανού προέδρου Ζελένσκι, που βοήθησε όσο μπορούσε στη διαφυγή του, την πρεσβεία της Ουκρανίας στην Αθήνα, την ομάδα του ΟΑΣΕ που διέφυγαν μαζί, αλλά και τις δύο άγνωστες οικογένειες που τον φιλοξένησαν στο δρόμο της επιστροφής.

Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Ανδρουλάκης ήταν ο τελευταίος Ευρωπαίος διπλωμάτης που εγκατέλειψε την εμπόλεμη ζώνη της Μαριούπολης.

Α. Κατσανιώτης: Σας ευχαριστούμε πολύ κ. Ανδρουλάκη, μας κάνατε υπερήφανους

Ο υφυπουργός Εξωτερικών Ανδρέας Κατσανιώτης καλωσόρισε τον γενικό πρόξενο και του εξέφρασε “τις ευχαριστίες της Ελληνικής Κυβέρνησης και όλων των Ελλήνων για το σπουδαίο έργο που επιτέλεσε”.

“Υπερέβαλε εαυτόν για να είναι κοντά στους Έλληνες ομογενείς μέχρι την τελευταία στιγμή”, τόνισε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε:

“Βλέποντας τι συμβαίνει αυτή τη στιγμή στις πόλεις της Ουκρανίας καταλαβαίνετε ότι ο κ. Ανδρουλάκης, ο πρέσβης Φραγκίσκος Κωστελλένος και ο Γενικός Πρόξενος Οδησσού Δ. Δόχτσης υπέβαλλαν τους εαυτούς τους σε θυσίες για να εκτέλεσαν με επιτυχία εξι επιχειρήσεις απεγκλωβισμού Ελλήνων πολιτών και ομογενών μας. Τους εκφράζουμε την μεγάλη μας ευγνωμοσύνη”.

Όπως επεσήμανε, η ελληνική κυβέρνηση συνομιλεί με τις δύο πλευρές και με διεθνείς οργανισμούς έτσι ώστε να προστατευτούν οι άμαχοι στην Ουκρανία και φυσικά και για τους Έλληνες ομογενείς στους οποίους, όπως υπογράμμισε, η Ελλάδα θα είναι δίπλα και τώρα και μετά την λήξη του πολέμου.

“Σας ευχαριστούμε πολύ κ. Ανδρουλάκη. Μας κάνατε υπερήφανους.”, κατέληξε.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Σάκης Γκέκας για τη διδασκαλία και τη μελέτη της Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας και της Ελληνικής Διασποράς στον Καναδά (audio)
Ο ιστορικός Σάκης Γκέκας, κάτοχος της Έδρα Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας του Ιδρύματος Ελληνικής Κληρονομιάς (Hellenic Heritage Foundation) στο Πανεπιστήμιο York στο Tορόντο και διευθυντής του Αρχείου Ελληνο-Καναδικής Ιστορίας στο ίδιο πανεπιστήμιο, βρέθηκε στην Ελλάδα στο πλαίσιο του σεμιναρίου "Greece: A Modern Hi...
Ελλάδα και Κύπρος ανάμεσα στις βραβευμένες χώρες για το βιώσιμο τουρισμό- ICRT Europe Responsible Tourism Awards 2026
Στις Βρυξέλλες πραγματοποιήθηκε στις 23 Ιουνίου η τελετή απονομής των ICRT Europe Responsible Tourism Awards 2026, στο πλαίσιο του ICRT Europe Responsible Tourism Forum, αναδεικνύοντας πρωτοβουλίες που συμβάλλουν στη δημιουργία ενός πιο βιώσιμου, κοινωνικά υπεύθυνου και οικονομικά ωφέλιμο...
«Έσπασε το ενυδρείο, γέμισε το σαλόνι τζάμια, νερά» – Τι είπε στο EΡTnews Έλληνας από τη Βενεζουέλα μετά τον φονικό σεισμό
Συγκλονιστικές είναι οι μαρτυρίες από τη Βενεζουέλα μετά τον ισχυρό διπλό σεισμό που έπληξε τη χώρα, προκαλώντας καταρρεύσεις κτηρίων, θύματα και τεράστιες καταστροφές. Ο κ. Kακαλάνος, Έλληνας οδοντίατρος που ζει μόνιμα στο Καράκας, μίλησε ζωντανά στην εκπομπή «Newsroom» και περιέγραψε τις δραματικές στιγμές π...
Σίδνεϊ: Ένα μοναδικό μουσικό αφιέρωμα στη ζωή και το έργο της Μαρινέλλας με τη φωνή της Πέννυς Παυλάκη
Μια μοναδική μουσική βραδιά αφιερωμένη στη ζωή και το έργο της θρυλικής Ελληνίδας ερμηνεύτριας, Μαρινέλλας, θα παρουσιαστεί το Σάββατο 27 Ιουνίου, στο ιστορικό State Theatre του Σίδνεϊ. Στο επίκεντρο της βραδιάς θα βρεθεί η καταξιωμένη Ελληνοαυστραλή τραγουδίστρια Πέννυ Παυλάκη, η οποία θα ερμηνεύσει ...
«Ποιητικοί Διάλογοι στο Φως της Σελήνης: Σεφέρης – Ελύτης στη Γεννάδειο»
Σε συνέχεια των εκδηλώσεων για τα 100 χρόνια από την ίδρυσή της (1926–2026) και με αφορμή την πανσέληνο του Ιουνίου, η Γεννάδειος Βιβλιοθήκη της Αμερικανικής Σχολής Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα, διοργανώνει μια ξεχωριστή βραδιά ποίησης αφιερωμένη στο καλοκαίρι και τον ρομαντισμό των δύο Ελλήνων Νομπελιστών ...
“Κάποιος λέω θα με θυμάται” μια lecture performance από το Παρίσι στην Αθήνα
Με τον συμβολικό τίτλο: "Κάποιος, λέω, θα με θυμάται - Γυναικείες φωνές από την αρχαιότητα στο σήμερα" θα παρουσιαστεί στις 30 Ιουνίου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών - Επιδαύρου, στην Πειραιώς 260, η lecture-performance που δημιούργησαν δύο Ελληνίδες από τη Γαλλία. Η βραβευμένη τραγουδοποιός, μο...