53 years after his death (on September 20, 1971), Seferis’ footprint on Greek music remains significant, as GME has tried to show throughout this week. Tonight, it is time to unveil the connection between Seferis and two colossal figures of Greek music, Giannis Markopoulos and Dimos Moutsis. The former utilises Seferis’ poetry in his “Stratis Thalassinos” album in order to establish his “Return to the roots” style – a kind of early Greek ethnic music. The latter turns to the poet in order to deliver “Tetralogy”, one of the most unconventional albums of Greek music, replete with strings and electronic sounds. The coexistence of the two in tonight’s GME symbolises, in a way, the coexistence of tradition and innovation in Seferis himself.
Σεφέρης – Μαρκόπουλος – Μούτσης
53 χρόνια μετά τον θάνατό του (στις 20 Σεπτεμβρίου 1971), το αποτύπωμα του Σεφέρη στην ελληνική μουσική παραμένει σημαντικό, όπως προσπάθησε να δείξει το GME όλη αυτή την εβδομάδα. Απόψε ήρθε η ώρα να αποκαλυφθεί η σύνδεση του Σεφέρη με δύο κολοσσιαίες μορφές της ελληνικής μουσικής, τον Γιάννη Μαρκόπουλο και τον Δήμο Μούτση. Ο πρώτος χρησιμοποιεί την ποίηση του Σεφέρη στο άλμπουμ του «Ο Στρατής Θαλασσινός ανάμεσα στους αγάπανθους» για να καθιερώσει το στυλ του κινήματος «Επιστροφή στις ρίζες» – ένα είδος πρώιμης ελληνικής έθνικ μουσικής. Ο δεύτερος στρέφεται στον ποιητή για να παραδώσει την «Τετραλογία», ένα από τα πιο αντισυμβατικά άλμπουμ της ελληνικής μουσικής, γεμάτο έγχορδα και ηλεκτρονικούς ήχους. Η συνύπαρξη των δύο στο αποψινό GME συμβολίζει, κατά κάποιο τρόπο, τη συνύπαρξη παράδοσης και καινοτομίας στον ίδιο τον Σεφέρη.
Επιμέλεια: Ηρακλής Οικονόμου