Η ξεχωριστή ερμηνεύτρια και μουσικός αναλύει τα διαφορετικά στοιχεία της βυζαντινής μουσικής που εμπλουτίζουν τον διεθνή μουσικό ορίζοντα με σπάνιες κλίμακες, δρόμους και άλλα χαρακτηριστικά. Μας μεταφέρει τις εμπειρίες της αλλά και τις πιο χαρακτηριστικές στιγμές της από την εμπειρία της ως ψάλτρια.
Ε...
Ο μουσικός, ερευνητής και αγιογράφος μας μιλά λεπτομερώς για την εικόνα της Αναστάσεως, για την σημασία της ημέρας αυτής για την Ορθοδοξία αλλά και για τις εμπειρίες του με το συγκρότημα Encardia από τους λατρευτικούς χώρους όπου εμφανίζονται τακτικά τις ημέρες αυτές.
Επιμέλεια : Θέμης Ροδαμίτη...
Ο αγαπημένος ηθοποιός Στέλιος Μάινας διαβάζει Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη και συζητά με τον Θέμη Ροδαμίτη για τις αξίες της λατρευτικότητας, της αυθεντικότητας, όπως αυτές εκφράζονται σε πολύ ιδιαίτερες στιγμές των ημερών αυτών.
Ακούγονται μουσικές από σημαντικούς σολίστες της παραδοσιακής μας μουσικής.
...
Η Βερόνικα Δαβάκη αναφέρεται στις πιο εσωτερικές και βαθιά ανθρώπινες μουσικές του ρεμπέτικου τραγουδιού, που έχουν, στην αυθεντική τους έκφραση, μια μοναδική ιερότητα, όπως είχε πει κι ο Μάνος Χατζιδάκις.
Ακούγονται τραγούδια που ερμηνεύει η ίδια με τον δικό της ξεχωριστό τρόπο, με διαφορετικά μουσικά όρ...
Ο Σπύρος Χάλαρης, μουσικός με σημαντικό έργο, μιλά για τις σημαντικές συνεργασίες του στην ατμόσφαιρα της λατρευτικής μουσικής.
Μοιράζεται τις εμπειρίες του από ρεσιτάλ σε εκκλησίες του Παρισιού, τις επιρροές του από την παραδοσιακή μουσική αλλά και την δημιουργική σχέση με τον πατέρα του Χριστ...
Ο μελωδός-καλλιτέχνης από τα Ανώγεια της Κρήτης, μας μιλά για το συλλογικό πένθος που σώζεται στις μικρές κοινωνίες όπου λειτουργεί το πνεύμα της γειτονιάς.
Θα πει ότι το μοιρολόι το γράφει αυτός που φεύγει και πως οι λυτρωτικές επιθυμίες του πρέπει να πραγματοποιούνται με την ιερότητα και τους συ...
Η μουσική όταν δεν την ακούμε πια πάει να φέρει μουσικές που θα στήσουν μιαν ιστορία πολύσημη και συναρπαστική όσο κι ο έρωτας που απροειδοποίητα αναστατώνει ζωές: η μουσική έχει τον τρόπο να αποκαθιστά όσα ζητάνε οι ήρωες αυτής της ραδιοφωνικής ταινίας είτε πρόκειται για ένα γκρίζο μουντό πρωινό που δεν έχει κανείς λόγο να ξυπνήσει, ούτε θέλει να πάει πουθενά, είτε για μια πολυπόθητη ανοιξιάτικη αυγή, συνώνυμη της ταραχής. Οι ήρωες αυτής της ραδιοφωνικής ταινίας επικαλούνται μουσικές, τραγούδια, ταινίες, παραπομπές κι ό,τι άλλο μπορεί να λειτουργήσει ως μια αποτελεσματική επίκληση στην αγάπη, τις συναντήσεις και τις επανασυνδέσεις: όταν τον κύριο λόγο έχει η μουσική μήπως μπορεί να επισπευσθεί η πραγματοποίηση ... Read more
Ο Ρήσος Χαρίσης σπούδασε Ελληνικό Πολιτισμό στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, σκηνοθεσία κινηματογράφου–τηλεόρασης και δημοσιογραφία. Ποιητικές του συλλογές: «Ο Μεταξουργός» (Κρατικό Βραβείο Νέου Λογοτέχνη 1987, Λευκωσία 1988), «Θάλασσα εσωτερικού χώρου» (Κρατικό Βραβείο Ποίησης της Κυπριακής Δημοκρατ...
Μαθητές του Μουσικού σχολείου Αλίμου αναφέρονται στην σύνδεση αλλά και στην διαφορετικότητα του φωτός και του σκότους.
«Δεν μπορεί να σκοτίσει κανείς κάποιον χώρο ρίχνοντας σκοτάδι, γιατί δεν υπάρχει. Μπορεί μόνο να τον φωτίσει γιατί μόνο το φώς έχει υπόσταση.
Και όπως το σκοτάδι είναι η απουσία ...
Ο Ρήσος Χαρίσης σπούδασε Ελληνικό Πολιτισμό στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, σκηνοθεσία κινηματογράφου–τηλεόρασης και δημοσιογραφία. Ποιητικές του συλλογές: «Ο Μεταξουργός» (Κρατικό Βραβείο Νέου Λογοτέχνη 1987, Λευκωσία 1988), «Θάλασσα εσωτερικού χώρου» (Κρατικό Βραβείο Ποίησης της Κυπριακής Δημοκρατ...
ΣΕΛΙΔΑ 1 ΑΠΟ 144