Με κεντρικό σύνθημα «Ξάνθη – Μόναχο, ας ενωθούμε!» οι μαθητές 2ου ΓΕΛ Ξάνθης συμμετείχαν στο 9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στο Μόναχο, με γενικό θέμα: «Η Γερμανία των Ελλήνων – Η Ελλάδα των Γερμανών. Η κλασική Ελλάδα και η επίδρασή της στον γερμανόφωνο πολιτισμό».
Η μαθητική αποστολή αποτελούμενη από σαράντα έναν μαθητές της Β΄ Λυκείου και τέσσερεις εκπαιδευτικούς ταξίδεψε στο Μόναχο στα τέλη Νοεμβρίου προκειμένου να συμμετάσχει στο συνέδριο που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Νίκου Κούκη, φιλόλογου – ιστορικού, προέδρου του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών, σε συνδιοργάνωση του ιδρύματος «Παλλάδιον» (Stiftung Palladion) με έδρα το Μόναχο και της Association Européene des Enseignants (AEDE), υπό την αιγίδα του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στο Μόναχο. Στο φετινό συνέδριο συμμετείχαν συνολικά 222 σχολεία από όλη την Ελλάδα.
Η προετοιμασία της μαθητικής εισήγησης
Οι μαθητές, με την πολύτιμη συνδρομή του καθηγητή – φιλολόγου τους Αλέξανδρου Δημαρά από την αρχή της σχολικής χρονιάς ξεκίνησαν μια απαιτητική έρευνα αναζητώντας όλα εκείνα τα σημεία της πόλης του Μονάχου που σχετίζονται με πρόσωπα και στιγμές της ελληνικής ιστορίας. Χωρίστηκαν σε ομάδες εργασίας με σκοπό να ετοιμάσουν μια εισήγηση που θα συνδύαζε παρουσίαση και δρώμενο. Έχοντας την βοήθεια των υπολοίπων καθηγητών – φιλολόγων του σχολείου τους (Μαρίας Βαφειάδου, Μαρίας Γκόγκου, Βάγιας Παπαδοπούλου), με πολλές πρόβες, επιμονή και υπομονή κατάφεραν να ολοκληρώσουν την εισήγησή τους ώστε να την παρουσιάσουν στο συνέδριο.
Οι μαθήτριες Χρύσα Παντράκη και Στεφανία Σαββίδου ανέλαβαν να ξεναγήσουν, σε διάλογο μεταξύ τους, τους 3.500 μαθητές από όλη την Ελλάδα που φέτος συμμετείχαν στο συνέδριο στις γειτονιές του Μονάχου που σχετίζονται με την ελληνική ιστορία αλλά και με τα πρόσωπα που την σημάδεψαν. Η παρουσίαση επενδύθηκε με power point, τη γενική επιμέλεια του οποίου είχε ο μαθητής Γιάννης Μασούρας. Γενικός συντονιστής της εισήγησης ήταν ο μαθητής Πέτρος Παυλίδης.
Η εισήγηση των μαθητών συνοδεύτηκε και από ένα μοντέρνο χορευτικό που ετοίμασαν και εκτέλεσαν οι μαθήτριες ‘Αρτεμις Δημητριάδου, Ιωάννα Πουρναράκη και Μάγδα Χατζηκωνσταντίνου, με τίτλο «Μoving Τhrough Munich: A dance for connection», το οποίο οι μαθήτριες εμπνεύστηκαν από το τραγούδι «Human», του Rag’n’Bone Man.
«Μέσα στον σύντομο χρόνο των δέκα λεπτών που είχε κάθε σχολείο για την εισήγησή του λόγω της πολύ μεγάλης συμμετοχής στο φετινό συνέδριο, οι μαθητές από την Ξάνθη κατάφεραν να χωρέσουν το ταλέντο, την φαντασία, την όρεξη και τη δημιουργικότητά τους», υπογραμμίζει μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο καθηγητής Αλέξανδρος Δημαράς.
Η σημασία των μαθητικών συνεδρίων
Πέραν της μοναδικής εμπειρίας του συνεδρίου η μαθητική αποστολή από την Ξάνθη βίωσε πολλές εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές εμπειρίες. «Είχαμε την ευκαιρία», τονίζει ο κ. Δημαράς να επισκεφθούμε σημαντικούς χώρους ιστορίας, πολιτισμού και τεχνολογίας που μας έκαναν όλους κοινωνούς μιας υψηλής αισθητικής, καθώς το βιωματικό αποτύπωμά τους θα μείνει χαραγμένο στις ψυχές και στο πνεύμα των μαθητών μας, μελλοντικών πολιτών της Ευρώπης και του κόσμου».
Κατά τη διάρκεια της τετραήμερης παραμονής τους στο Μόναχο τα παιδιά και οι συνοδοί καθηγητές τους επισκέφθηκαν μεταξύ άλλων το ιστορικό κέντρο του Μονάχου, τα Προπύλαια που είναι το μεγαλύτερο μνημείο στον κόσμο αφιερωμένο στην Ελληνική Επανάσταση, το BMW Welt, και τον χώρο μνήμης του στρατοπέδου συγκέντρωσης του Dachau. Επισκέφθηκαν επίσης το Deutsches Museum, το μεγαλύτερο τεχνολογικό μουσείο του κόσμου, τον Αγγλικό Κήπο, ένα από τα μεγαλύτερα αστικά πάρκα στον κόσμο και το γήπεδο Allianz Arena της Bayern Μονάχου. Τέλος, πραγματοποίησαν μια ολοήμερη εκδρομή στη Νυρεμβέργη, όπου περιδιαβήκαν τον χώρο, όπου έγινε η Δίκη της Νυρεμβέργης και έπειτα τη διάσημη Christindlesmarkt, την μεγαλύτερη χριστουγεννιάτικη αγορά της Γερμανίας.
Το 2ο ΓΕΛ Ξάνθης με την συμμετοχή σε ένα ακόμα μαθητικό συνέδριο έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές του να αναπτύξουν δεξιότητες ικανές να τους βοηθήσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του σύγχρονου κόσμου. «Τα μαθητικά συνέδρια», τονίζει ο κ. Δημαράς μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, «αποτελούν μία αποτελεσματική και δημιουργική μορφή εκπαίδευσης που προάγουν τη συνεργασία, την κριτική σκέψη και την προσωπική ανάπτυξη. Ενισχύουν σημαντικά την μάθηση και την προετοιμασία των μαθητών για το μέλλον. Για το λόγο αυτό θέλουμε να ευχαριστήσουμε για την αμέριστη υποστήριξή τους την διευθύντρια του σχολείου μας την Ολυμπία Λαμπάκη, τον σύλλογο διδασκόντων, καθώς και τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του λυκείου».
Πηγή: ΑΠΕ