Λίγο μετά το τέλος του 75ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, φιλοξενήθηκε στη «Φωνή της Ελλάδας» και συγκεκριμένα στην εκπομπή «Κουβέντες μακρινές» με τη Νατάσα Βησσαρίωνος, ο κριτικός κινηματογράφου και διευθυντής του φεστιβάλ “Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου” κ. Νίνος Φένεκ Μικελίδης.
Ο έγκριτος κριτικός που – όπως ανέφερε – παρακολουθεί από το 1962 το Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών και ανελλιπώς από το 1973, σχολίασε τα φετινά βραβεία, τις ελληνικές συμμετοχές, αναφέρθηκε στην «άνοιξη» του ιρανικού αλλά και του ρουμανικού κινηματογράφου, στις ταινίες που γυρίστηκαν στην Ελλάδα (“Crimes of the future” και “Triangle of Sadness”), στις συνεντεύξεις μεγάλων σκηνοθετών που έχουν χαραχτεί στη μνήμη του καθώς και στο μέλλον των αιθουσών…
«Συνήθως πέφτουμε μέσα (οι κριτικοί) στα βραβεία του Φεστιβάλ. Η ταινία που παίρνει τον Χρυσό Φοίνικα, είναι ανάμεσα στις 2- 3 ταινίες που έχουμε ξεχωρίσει. Βέβαια είναι κάποιες χρονιές που μερικές ταινίες ξεχωρίζουν αισθητά όπως όταν προβλήθηκε ο «Νονός» ή το «Αποκάλυψη τώρα»… Υπάρχουν βέβαια και οι εκπλήξεις. Θυμάμαι το 1962 προβλήθηκαν αριστουργηματικές ταινίες, του Αντονιόνι, του Μπουνιουέλ, του Ρομπέρ Μπρεσόν και τελικά βραβεύτηκε μια βραζιλιάνικη, που δεν περίμενε κανείς, μια καλή ταινία, αλλά δεν ήταν και αριστούργημα…» είπε ο κ. Μικελίδης.
«Το «Dodo» του Πάνου Κούτρα είναι μια πολύ καλή ταινία. Ίσως και η καλύτερη του Κούτρα. Και άρεσε πάρα πολύ…» τόνισε ο κ. Μικελίδης.
«Δεν θα ξεχάσω ποτέ την πρώτη συνέντευξη που πήρα από τον Ακίρα Κουροσάβα… αλλά και τις συνεντεύξεις με τον Γούντι Άλεν, τον Αλέν Ρενέ, και τη συνάντηση με τον Μικελάντζελο Αντονιόνι που είχα την ευκαιρία να τον φέρω και στην Αθήνα, στο φεστιβάλ που διοργανώνω στο «Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μικελίδης.
Ακούστε όλη τη συνέντευξη στο ηχητικό της ανάρτησης