Reset password

Enter your email and we’ ll send you a link to get back to your account.

Εκδήλωση στον Λευκό Οίκο για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου – Μπάιντεν: Το πείσμα, η αξιοπρέπεια και το όραμα των Ελλήνων είναι αξιοθαύμαστα

Με θερμά λόγια υποδέχθηκε για μια ακόμη χρόνια, ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν επιφανή μέλη της ελληνοαμερικανικής κοινότητας στην δεξίωση για την Ημέρα της Ελληνικής Ανεξαρτησίας στον Λευκό Οίκο.

Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, ανοίγοντας την ομιλία του θύμισε συγκινημένος πως όταν ήταν 29 ετών οι ελληνοαμερικανοί με την ψήφο τους και την καθοριστική στήριξη τους τον βοήθησαν να εκλεγεί Γερουσιαστής στο Ντελάγουερ, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για το υψηλότερο αξίωμα του πλανήτη. Και αυτό είναι ένας από τους λόγους που βρίσκομαι εδώ σήμερα στην κοινότητά σας, είπε ο κ. Μπάιντεν.

Ανταπόκριση: Λένα Αργύρη

[iframe src=”https://www.ert.gr/webtv/live-uni/vod/dt-uni-vod.php?f=2024/tv/aprilios/20240405-SYNDESEIS-ARGYRH-IKAR.mp4&bgimg=https://www.ert.gr/themata/photos/2024/04/20240405-SYNDESEIS-ARGYRH-IKAR.jpg”]

Ο Πρόεδρος Μπάιντεν που εμφανίστηκε καταχειροκροτούμενος στην αίθουσα μαζί με τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ελπιδοφόρο, μίλησε εκτενώς για τους ιστορικούς δεσμούς του με την χώρα μας, επανέλαβε το παρατσούκλι «Μπαϊντενόπουλος» το οποίο -όπως είπε- είναι το δεύτερο όνομα του, ευχαρίστησε την ελληνοαμερικανική κοινότητα για τον ρόλο της και την συνεισφορά της και τόνισε πως το πείσμα, η επιμονή, η αξιοπρέπεια και το όραμα των Ελλήνων είναι αξιοθαύμαστα. Με αναφορά στον Αριστοτελη είπε ότι «φίλοι είναι δυο ψυχές σε ένα σώμα και αυτό είναι η Αμερική και η Ελλάδα».

Ο κ Μπάιντεν πρόσθεσε επίσης «από την υπεράσπιση της κοινωνικής δικαιοσύνης και την προώθηση των πολιτικών δικαιωμάτων μέχρι την προσπάθεια να κάνουμε το Έθνος μας πιο ελεύθερο και δίκαιο, οι Ελληνοαμερικανοί έχουν ωθήσει τη χώρα μας προς τα εμπρός, ανάβοντας τη φλόγα της ελευθερίας που φούντωσε για πρώτη φορά στην Αθήνα πριν από χιλιάδες χρόνια. Σε όλη τη διάρκεια της σταδιοδρομίας μου, είχα την τύχη να δω αυτή την καρδιά, την ελπίδα και τη δέσμευση από κοντά και άντλησα έμπνευση από Ελληνοαμερικανούς φίλους, οικογένειες, ηγέτες και πολιτικούς μέντορες. Καλώς ήρθατε στον Λευκό Οίκο, αυτό είναι το σπίτι σας, και είστε ένα από τους λόγους που εγώ είμαι εδώ και που αυτός ο Οίκος είναι εδώ. Σήμερα γιορτάζουμε τα 203 χρόνια της Ελληνικής Ανεξαρτησίας. Γιορτάζουμε τους δεσμούς, και τη φιλία ανάμεσα στην Ελλάδα και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Σήμερα εδώ είμαστε περήφανοι Ελληνοαμερικανοί από το χώρο των επιστημών, της δημοσιογραφίας, ακαδημαϊκοί, άνθρωπο από το χώρο της οικονομίας και της επιχειρηματικότητας. Όλοι δικαιούμαστε να μας συμπεριφέρονται με αξιοπρέπεια, με εντιμότητα και με σεβασμό σε όλη τη διάρκεια της ζωής μας. Και η δημοκρατία είναι το όχημα που μπορεί να κάνει όλα αυτά να συμβούν. Και όλοι ξέρουμε πού γεννήθηκε αυτή η ιδέα, πού γεννήθηκε η δημοκρατία. Μερικοί από τους μεγαλύτερους στοχαστές σ’ αυτή τη γη συνέλαβαν αυτή την ιδέα, «εμείς οι άνθρωποι». Δήμος και Δημοκρατία. Κατά την άποψή μου αυτό είναι το πολυτιμότερο δώρο που η Ελλάδα χάρισε στον κόσμο».

[iframe src=”https://www.ert.gr/webtv/live-uni/vod/dt-uni-vod.php?f=2024/tv/aprilios/20240405-DELTIO0900-BIDEN.mp4&bgimg=https://www.ert.gr/themata/photos/2024/04/20240405-DELTIO0900-BIDEN.jpg”]

Στην εκδήλωση τον Πρόεδρο Μπάιντεν συνόδευε η αδελφή του Βάλερι, η οποία διατηρεί στενή σχέση με την Ελλάδα. Την χώρα μας εκπροσώπησε η πρέσβης στην Ουάσιγκτον Κατερίνα Νασίκα, την Κύπρο ο πρέσβης Ευάγγελος Σάββας, ενώ παραβρέθηκε και ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα Τζορτζ Τσούνης στον οποίο μάλιστα ο Πρόεδρος Μπαιντεν έκανε ειδική αναφορά λέγοντας ότι τον εμπιστεύθηκε στέλνοντας τον στην Αθήνα όπου και κάνει εξαιρετική δουλειά.  Το παρών έδωσαν επίσης μέλη της αμερικανικής κυβέρνησης, διπλωμάτες και επιχειρηματίες. 

Η ετήσια δεξίωση στον Λευκό Οίκο αποτελεί μεγάλη τιμή για την Ελλάδα και την ελληνοαμερικανική κοινότητα καθώς η ελληνική και η ιρλανδική κοινότητα είναι οι μόνες εθνικές ομάδες στις ΗΠΑ που γιορτάζουν κάθε χρόνο την εθνική τους επέτειο στον Λευκό Οίκο παρουσία του εκάστοτε προέδρου. Η συγκεκριμένη εκδήλωση πέρα από τον ισχυρό επικοινωνιακό χαρακτήρα, προσφέρει μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία στην ελληνοαμερικανική κοινότητα να μεταφέρει μηνύματα στην αμερικανική κυβέρνηση και να δώσει δυναμικό παρόν στην Ουάσιγκτον αυξάνοντας το κύρος της χώρας μας. Ειδικότερα εφέτος, χρόνια εκλογών η εκδήλωση αυτή απέκτησε ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τον ίδιο τον Πρόεδρο λόγω της ισχύος της ελληνοαμερικανικής κοινότητας.

Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος ευχαρίστησε τον πρόεδρο των ΗΠΑ για την στήριξη του και την στάση του τονίζοντας «για άλλη μια φορά, τιμάτε τον Ελληνοαμερικανικό λαό της Αμερικής με αυτόν τον πιο εξαιρετικό τρόπο, με τον Ετήσιο εορτασμό της Ελληνικής Ημέρας Ανεξαρτησίας εδώ στον Λευκό Οίκο.

Εκτός από τα δημοκρατικά ιδανικά, που δυστυχώς αποδυναμώνονται σε όλο τον κόσμο, είμαστε εδώ για να αναγνωρίσουμε και να θυμηθούμε εκείνους των οποίων η δέσμευση για την ελευθερία και την δημοκρατία κόστισε το ακριβότερο τίμημα όλων – τη ζωή τους: Οι Αθάνατοι Ήρωες του 1821, όπως εκείνοι του 1776 και εκείνοι κάθε γενιάς που ήταν πρόθυμοι να κάνουν τόσο μεγάλη θυσία στον βωμό της Ελευθερίας. Λέμε «Αιώνια Μνήμη» σε όλους τους γενναίους πολεμιστές μας για την ειρήνη και τη δικαιοσύνη.

Κύριε Πρόεδρε, είστε εδώ και πολύ καιρό στενός και έμπιστος φίλος της ελληνοαμερικανικής οικογένειας και σας θεωρούμε έναν από τους δικούς μας ανθρώπους, ήδη από εκείνες τις πολύ πρώτες μέρες στο Γουιλμινγκτον. Είστε πολύ περισσότερο από ένας αγαπημένος φίλος».

Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής αναφέρθηκε στην Ουκρανία λέγοντας «συνεχίζετε να στέκεστε στο πλευρό της και για την σταθερή και ακλόνητη υποστήριξή σας, είμαστε πραγματικά ευγνώμονες».

Στην συνέχεια έκανε αναφορά στο Οικουμενικό Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης τονίζοντας «ως γιοι και κόρες της Μητέρας Εκκλησίας της Κωνσταντινούπολης, της οποίας ο μακροβιότερος ηγέτης στην ιστορία, ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, σας θεωρεί, κύριε Πρόεδρε, αγαπημένο φίλο, σας ευχαριστούμε για την αμέριστη υποστήριξή σας».

Κλείνοντας ο Αρχιεπίσκοπος αναφέρθηκε στην Κύπρο λέγοντας: «Κύριε Πρόεδρε, σας ευχαριστούμε για τη δέσμευσή σας προς την Ελλάδα και την Κύπρο και για μια δίκαιη και ειρηνική λύση σε αυτό το νησί, που έχει πληγεί από την βίαιη εισβολή και τον αναγκαστικό διχασμό εδώ και μισό αιώνα, μια λύση που θα τηρεί το διεθνές δίκαιο και μια διεθνής τάξη βασισμένη σε κανόνες».

Όπως είπε στην ΕΡΤ ο Άντι Μανάτος, εκ των διοργανωτών της εκδήλωσης εδώ και δεκαετίες «κάθε Έλληνας όπου και αν βρίσκεται στον κόσμο πρέπει να είναι υπερήφανος καθώς το φιλότιμο, ο πολιτισμός μας, η πίστη μας και η πατρίδα μας κάνουν τον Πρόεδρο της πιο ισχυρής χώρας στον πλανήτη να υποδέχεται τους ηγέτες της κοινότητάς μας κάθε χρόνο».

Ο Μάικ Μανάτος ανέφερε πως «αυτή η παράδοση του Λευκού Οίκου -την οποία με περηφάνια δηλώνω ότι θεσπίσαμε και διατηρήσαμε για 37 χρόνια- υπενθυμίζει στην Ουάσιγκτον κάθε χρόνο, τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει η ελληνοαμερικανική κοινότητα στις Ηνωμένες Πολιτείες».

RELATIVE ARTICLES

Ο Σάκης Γκέκας για τη διδασκαλία και τη μελέτη της Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας και της Ελληνικής Διασποράς στον Καναδά (audio)
Ο ιστορικός Σάκης Γκέκας, κάτοχος της Έδρα Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας του Ιδρύματος Ελληνικής Κληρονομιάς (Hellenic Heritage Foundation) στο Πανεπιστήμιο York στο Tορόντο και διευθυντής του Αρχείου Ελληνο-Καναδικής Ιστορίας στο ίδιο πανεπιστήμιο, βρέθηκε στην Ελλάδα στο πλαίσιο του σεμιναρίου "Greece: A Modern Hi...
Ελλάδα και Κύπρος ανάμεσα στις βραβευμένες χώρες για το βιώσιμο τουρισμό- ICRT Europe Responsible Tourism Awards 2026
Στις Βρυξέλλες πραγματοποιήθηκε στις 23 Ιουνίου η τελετή απονομής των ICRT Europe Responsible Tourism Awards 2026, στο πλαίσιο του ICRT Europe Responsible Tourism Forum, αναδεικνύοντας πρωτοβουλίες που συμβάλλουν στη δημιουργία ενός πιο βιώσιμου, κοινωνικά υπεύθυνου και οικονομικά ωφέλιμο...
«Έσπασε το ενυδρείο, γέμισε το σαλόνι τζάμια, νερά» – Τι είπε στο EΡTnews Έλληνας από τη Βενεζουέλα μετά τον φονικό σεισμό
Συγκλονιστικές είναι οι μαρτυρίες από τη Βενεζουέλα μετά τον ισχυρό διπλό σεισμό που έπληξε τη χώρα, προκαλώντας καταρρεύσεις κτηρίων, θύματα και τεράστιες καταστροφές. Ο κ. Kακαλάνος, Έλληνας οδοντίατρος που ζει μόνιμα στο Καράκας, μίλησε ζωντανά στην εκπομπή «Newsroom» και περιέγραψε τις δραματικές στιγμές π...
Σίδνεϊ: Ένα μοναδικό μουσικό αφιέρωμα στη ζωή και το έργο της Μαρινέλλας με τη φωνή της Πέννυς Παυλάκη
Μια μοναδική μουσική βραδιά αφιερωμένη στη ζωή και το έργο της θρυλικής Ελληνίδας ερμηνεύτριας, Μαρινέλλας, θα παρουσιαστεί το Σάββατο 27 Ιουνίου, στο ιστορικό State Theatre του Σίδνεϊ. Στο επίκεντρο της βραδιάς θα βρεθεί η καταξιωμένη Ελληνοαυστραλή τραγουδίστρια Πέννυ Παυλάκη, η οποία θα ερμηνεύσει ...
«Ποιητικοί Διάλογοι στο Φως της Σελήνης: Σεφέρης – Ελύτης στη Γεννάδειο»
Σε συνέχεια των εκδηλώσεων για τα 100 χρόνια από την ίδρυσή της (1926–2026) και με αφορμή την πανσέληνο του Ιουνίου, η Γεννάδειος Βιβλιοθήκη της Αμερικανικής Σχολής Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα, διοργανώνει μια ξεχωριστή βραδιά ποίησης αφιερωμένη στο καλοκαίρι και τον ρομαντισμό των δύο Ελλήνων Νομπελιστών ...
“Κάποιος λέω θα με θυμάται” μια lecture performance από το Παρίσι στην Αθήνα
Με τον συμβολικό τίτλο: "Κάποιος, λέω, θα με θυμάται - Γυναικείες φωνές από την αρχαιότητα στο σήμερα" θα παρουσιαστεί στις 30 Ιουνίου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών - Επιδαύρου, στην Πειραιώς 260, η lecture-performance που δημιούργησαν δύο Ελληνίδες από τη Γαλλία. Η βραβευμένη τραγουδοποιός, μο...