Reset password

Enter your email and we’ ll send you a link to get back to your account.

Η 24χρονη ερευνήτρια και ακτιβίστρια, Δέσποινα Λαζάρου, στη “Φωνή της Ελλάδας” (audio)

της Elianas Nunes

Η Δέσποινα Λαζάρου είναι μια νεαρή και δυναμική επιστημονική ερευνήτρια και εκπαιδευτικός που γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Η απόφοιτη του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης στις σπουδές Human Sciences εργάζεται στο Ινστιτούτο Prolepsis, μια αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία, η οποία προάγει την υγεία και την έρευνά της από το 1990.

Στην εκπομπή «Οι Έλληνες του Κόσμου – Η Ελλάδα στο Ηνωμένο Βασίλειο» της Φωνής της Ελλάδας, η Δέσποινα Λαζάρου, που κινείται τα τελευταία χρόνια ανάμεσα στην Ελλάδα και στην Μεγάλη Βρετανία μίλησε στην Eliana Nunes για τα ερευνητικά έργα που έχει διαχειριστεί, καθώς και στα οποία έχει συμμετάσχει, στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και στο Ινστιτούτο Prolepsis. Τα έργα αυτά καταδεικνύουν την ενεργή ενασχόληση της Δέσποινας με ζητήματα κοινωνικής δικαιοσύνης, συνδυάζοντας τις θετικές επιστήμες με μια ανθρωπιστική σκοπιά.

Συζητώντας το έργο «Ενδυνάμωση Νέων Γυναικών Ρομά» του Ινστιτούτου Prolepsis, χρηματοδοτούμενο από το Ίδρυμα Μποδοσάκη και το Active Citizens Fund, η Δέσποινα Λαζάρου εξήγησε πως: “Ενώ βασιστήκαμε στην εμπειρία και τις γνώσεις της ομάδας του έργου για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού και τη διεξαγωγή κάποιων πρώτων εκπαιδευτικών δράσεων, ο σκοπός ήταν να ενδυναμώσουμε τις ίδιες τις γυναίκες Ρομά να μπορούν να δρουν πολλαπλασιαστικά μέσα στις κοινότητές τους. Κι αυτό είναι κάτι που το καταφέραμε μέσω της εκπαίδευσής τους, ώστε να γίνουν οι ίδιες εκπαιδεύτριες και πηγές γνώσης για άλλες γυναίκες στην κοινότητά τους και βεβαίως και για τους άντρες.

Σημειώνεται ότι από την ηλικία των 18 χρονών, η Δέσποινα Λαζάρου διδάσκει «χαρισματικά και ταλαντούχα παιδιά» στο Johns Hopkins University Center for Talented (CTY Greece) του Κολλεγίου Ανατόλια, αφού η ίδια ήταν προηγουμένως μαθήτρια στο πρόγραμμα. “Βλέπω ότι το κάθε παιδί, είτε είμαστε μαζί για ένα τρίωρο μάθημα γνωριμίας, είτε για τρεις ολόκληρες εβδομάδες, είτε ένα καλοκαίρι, χωρίς εξαίρεση, θα πει κάτι που θα με εντυπωσιάσει γιατί ο τρόπος που το σκέφτηκε ήταν εντελώς μοναδικός. Το υλικό είναι δύσκολο κι αρκετά προχωρημένο για τις ηλικίες αυτές – είναι κάτι που δεν θα το αντιμετωπίζουν στο σχολείο μέχρι και στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου.” ανέφερε σχετικά σχετικά με την εκπαίδευση στις θετικές επιστήμες.

Το πάθος της για τη μάθηση, τόσο για τον εαυτό της όσο και για τα παιδιά, την καθοδήγησε στην απόφαση να ακολουθήσει, από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος, ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα (Master of Science) στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, που εξειδικεύεται στην Εκπαίδευση και την Ψυχολογία Παιδιών και Εφήβων.

Μιλώντας για την εκατοστή ένατη επέτειο της Γενοκτονίας των Αρμενίων από την Οθωμανική Αυτοκρατορία, η Δέσποινα Λαζάρου τόνισε: “Κάθε φορά, μετά από 50, 100 και 109 χρόνια, αναρωτιόμαστε πώς και γιατί επιτρέψαμε εμείς οι υπόλοιποι άνθρωποι να συμβεί αυτό μπροστά στα μάτια μας;”

Τέλος, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης η Δέσποινα Λαζάρου, που είναι από μικρή ηλικία ενεργό μέλος εθελοντικών δράσεων, ανέδειξε ότι το ανθρωπιστικό ζήτημα που την αγγίζει περισσότερο είναι ο πόλεμος στη Γάζα.
“Από τότε που ξεκίνησε το πιο βαρβάτο επεισόδιο στην πολύπλοκη ιστορία, δεν έχω κοιμηθεί. Δεν μπορώ να το ξεχάσω. Δεν περνάει μια μέρα που δεν σκέφτομαι τι γίνεται εκεί.” είπε η Δέσποινα Λαζάρου, επικρίνοντας τις ενέργειες του Ισραήλ, και λέγοντας ότι πρέπει να βάλουμε ένα τέλος γιατί το χρωστάμε στους προγόνους μας, στα παιδιά μας, στους εαυτούς μας, και στους μελλοντικούς εαυτούς μας.

Ακούστε τη συνέντευξη εδώ
Πηγή: Φωνή της Ελλάδας

RELATIVE ARTICLES

Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας: Mαθήματα νέας ελληνικής από απόσταση για ενήλικες αρχάριους εκτός Ελλάδας
Το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (ΚΕΓ) προσφέρει μαθήματα νέας ελληνικής από απόσταση: για ενήλικες αρχάριους εκτός Ελλάδας. Το ΚΕΓ, με εικοσαετή και πλέον εμπειρία στα πεδία • της αξιολόγησης, αφού διενεργεί τις εξετάσεις Πιστοποίησης της Ελληνομάθειας, • της επιμόρφωσης διδασκόντων της ελληνική...
Ολοκληρώθηκε το ταξίδι του Γ. Κώτσηρα στις ΗΠΑ – Σειρά συναντήσεων με ομογενειακούς φορείς
Μήνυμα στήριξης προς την ελληνική Ομογένεια στις Ηνωμένες Πολιτείες και εμβάθυνσης της συνεργασίας με την ακαδημαϊκή, επιστημονική και επιχειρηματική Διασπορά έστειλε ο Υφυπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Κώτσηρας, κατά την επίσκεψή του στη Νέα Υόρκη, τη Φιλαδέλφεια και τη Βοστώνη, η οποία ολοκληρώθηκε χθες Πέμπτη ...
Στον διαπρεπή Ιταλό νεοελληνιστή, Vincenzo Rotolo, το Βραβείο Διδώ Σωτηρίου για το 2024
Στον ομότιμο καθηγητή Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας  του Πανεπιστημίου του Παλέρμο, Vincenzo Rotolo, απένειμε η Εταιρεία Συγγραφέων το Βραβείο Διδώ Σωτηρίου για το έτος 2024. Το βραβείο απονέμεται σε σημαίνουσες προσωπικότητες που με το έργο τους συντελούν στην διάδοση των ελληνικών γραμμάτ...
Επίσκεψη Μάιρας Μυρογιάννη στο Μπουένος Άιρες – Συμμετοχή στην Κληρικολαϊκή Συνέλευση 2024 και στο 13ο Διεθνές Συνέδριο Νόστος για την Ελλάδα
Η Γενική Γραμματέας Απόδημου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας του Υπουργείου Εξωτερικών, Μάιρα Μυρογιάννη, επισκέφθηκε το Μπουένος Άιρες της Αργεντινής. Συμμετείχε στην Κληρικολαϊκή Συνέλευση 2024 και στο 13ο Διεθνές Συνέδριο Νόστος για την Ελλάδα, ενώ είχε συνάντηση με τον Υφυπουργό Εξωτερικών αρμόδιο για...
“Από την Αθήνα στο Τολέδο: Το ταξίδι του ελληνικού πολιτισμού μέσω του Ισλάμ” – Διάλεξη του ελληνιστή Pedro Olalla
Το Ινστιτούτο Θερβάντες της Αθήνας διοργανώνει διάλεξη του ελληνιστή Pedro Olalla, την Τρίτη 03/12/2024 στις 18:30 με θέμα "Από την Αθήνα στο Τολέδο: Το ταξίδι του ελληνικού πολιτισμού μέσω του Ισλάμ". Το ταραχώδες ταξίδι της αρχαίας ελληνικής γνώσης μέσω του Ισλάμ και η μεταλαμπάδευσή της στη Δύση μέσω της ...
Αυστραλία: Ελλάδα και Ολυμπιακοί Αγώνες στη γιορτή των μαθητών των Ελληνικών Σχολείων
Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η πρώτη Γιορτή Ολυμπιακού Πνεύματος των Σχολείων Ελληνικής Γλώσσας της Ελληνικής Κοινότητας Μελβούρνης και Βικτώριας στην Αυστραλία. Η εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο στο γήπεδο του Μπόξ Χίλ της αυστραλιανής μεγαλούπολης αποτέλεσε μιας πρώτης τάξεως ...