Reset password

Enter your email and we’ ll send you a link to get back to your account.

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 1ο Συνέδριο του Παγκοσμίου Συμβουλίου Ελληνικών Εθνικοτοπικών Οργανώσεων

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 1ο παγκόσμιο συνέδριο του Παγκοσμίου Συμβουλίου Ελληνικών Εθνικοτοπικών Οργανώσεων, χθες Κυριακή 1.8.21 στην Αθήνα, στην αίθουσα εκδηλώσεων της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας.

Το συνέδριο διοργανώθηκε υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου, με τη στήριξη της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας και σε συνδιοργάνωση με την Ένωση Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝΠΕ) και την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ).

Όλες οι εργασίες του συνεδρίου μεταδόθηκαν και διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας zoom, έτσι ώστε να μπορούν να συμμετέχουν όσο το δυνατόν περισσότεροι ομογενείς, από διάφορα σημεία της γης, ενώ η ομογενειακή εφημερίδα europolitis το αναμετάδωσε «ζωντανά».

Υπενθυμίζεται ότι το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ελληνικών Εθνικοτοπικών Οργανώσεων (ΠΣΕΕΟ) αποτελείται από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Κρητών, το Παγκόσμιο Συμβούλιο
Ηπειρωτών Εξωτερικού, την Παγκόσμια Συνομοσπονδία Θεσσαλών, τις Παμμακεδονικές Ενώσεις Υφηλίου, τη Διεθνή Συνομοσπονδία Ποντίων Ελλήνων και την Παγκόσμια Βλαχική Αμφικτιονία.

Ο κ. Διαμαντής Γκίκας, πρόεδρος της Παγκόσμιας Συνομοσπονδίας Θεσσαλών «Ο Ασκληπιός» διάβασε την ιδρυτική διακήρυξη του ΠΣΕΕΟ, ενώ ο κ. Μιχάλης Μαγειρίας, πρόεδρος της Παγκόσμιας Βλαχικής Αμφικτιονίας, μίλησε για το σχέδιο ίδρυσης μιας Ελληνικής Ακαδημίας Πολιτισμού και Παράδοσης. Η εισήγηση του προέδρου της Διεθνούς Συνομοσπονδίας Ποντίων Ελλήνων κ. Γεώργιου Αμαραντίδη αφορούσε τον ρόλο του Απόδημου Ελληνισμού στον 21ο αιώνα ενώ του κ. Μανώλη Κουγιουμουτζή τον ρόλο του εθελοντισμού στη διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς. Η πανδημία του κορωνοϊού κράτησε στις ΗΠΑ, την κα. Νίνα Γκατζούλη, πρόεδρο της Παγκόσμιας Επιτροπής Μακεδονικών Οργανώσεων καθώς και τον κ. Χρυσόστομο Δήμου, πρόεδρο του Παγκοσμίου Συμβουλίου Ηπειρωτών Εξωτερικού. Αμφότεροι συμμετείχαν μέσω διαδικτύου στο συνέδριο ενώ ο κ. Δήμου έσωσε μια ενδιαφέρουσα ομιλία για την ψήφο των Αποδήμων και την αναγκαιότητά της από οικονομική χροιά.

Στο συνέδριο συμμετείχαν με φυσική παρουσία, ο υφυπουργός εξωτερικών αρμόδιος για τον Απόδημο Ελληνισμό κ. Κωνσταντίνος Βλάσης καθώς και ο γενικός γραμματέας Απόδημου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας κ. Ιωάννης Χρυσουλάκης.

Ο υφυπουργός εξωτερικών κ. Κωνσταντίνος Βλάσης χαιρετά το 1ο συνέδριο του ΠΣΕΕΟ

«Δεν κουράζομαι να λέω πόσο περήφανος είμαι για αυτά που έχετε καταφέρει στις «πατρίδες» που ζείτε και δημιουργείτε. Για τη λαμπρή πορεία σας και για το παράδειγμα που δίνετε σε ανθρώπους, που παρόλο που δεν είναι Έλληνες, εμπνέονται από το ελληνικό πνεύμα και τα πανανθρώπινα ιδεώδη που αυτό πρεσβεύει, το μελετούν, εντάσσοντας την ελληνική παιδεία στο θησαυρό των γνώσεων τους, μεταλαμπαδεύοντάς την στις επόμενες γενιές. Όλοι εσείς, Έλληνες αλλά και φιλέλληνες αποτελείτε λαμπρά πρότυπα μιας υγιούς άμιλλας που εμπνέουν και διδάσκουν» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός εξωτερικών κ. Βλάσης στην ομιλία του.

Ο γενικός γραμματέας Απόδημου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας κ. Ιωάννης Χρυσουλάκης κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο Συνέδριο του ΠΣΕΕΟ

«Ελάτε να εργαστούμε μαζί. Ας δημιουργήσουμε μαζί ένα κίνημα απόδημου εθελοντισμού, αγάπης για την πατρίδα και ομογενειακής προσφοράς. Να βάλουμε όλοι μπροστά τα ουσιώδη που μας ενώνουν και να αφήσουμε στην άκρη όσα μας διαιρούν και μας χωρίζουν. Ας είναι κάθε μικρό εθνικοτοπικό ελληνικό σωματείο, μια μικρή Ελλάδα, μια νησίδα συνάντησης κάθε μιας και ενός από εμάς στον κύκλο των Αποδήμων Ελλήνων» τόνισε ο γενικός γραμματέας Απόδημου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας κ. Χρυσουλάκης.

Το συνέδριο ακόμη χαιρέτισαν η πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας κα. Κατερίνα Σακελλαροπούλου, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος Β΄, ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας κ. Μακάριος, η υφυπουργός Παιδείας κα. Ζέττα Μακρή, η πρέσβης της Ελλάδας στις ΗΠΑ κα. Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου, η πρέσβης της Ελλάδας στη Γερμανία κα Μάρα Μαρινάκη, ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος κ. Δημήτρης Παπαστεργίου, βουλευτές, περιφερειάρχες και επικεφαλής ομογενειακών συλλόγων.

Από αριστερά διακρίνονται οι Γεώργιος Αμαραντίδης, Μιχάλης Μαγειρίας, Ιωάννης Χρυσουλάκης, Διαμαντής Γκίκας, Νατάσα Βησσαρίωνος και Μανώλης Κουγιουμουτζής.

Με φυσική παρουσία συμμετείχαν εξάλλου, ο πρωτοπρεσβύτερος Απόστολος Μαλαμούσης που αναπτύσσει μεγάλο έργο στη Βαυαρία, μέλη του Παγκοσμίου Συμβουλίου Ηπειρωτών, του Παγκοσμίου Συμβουλίου Κρητών καθώς και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ποντίων Ελλήνων, του International Hellenic Association, η διευθύντρια για την περιφέρεια της Ευρώπης της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας κα. Εύα Παπαδάτου και από τον ίδιο φορέα ο προϊστάμενος τμήματος ενημέρωσης κ. Νίκος Νομικός, καθώς και ο διεθνώς διακεκριμένος καθηγητής κ. Βασίλειος Φθενάκης από το Μόναχο της Γερμανίας.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο κ. Φθενάκης έχει αναπτύξει καινοτόμα προγράμματα για πολλά γερμανικά κρατίδια και θεωρείται ο κατ’ εξοχήν ρυθμιστής της εκπαιδευτικής και οικογενειακής πολιτικής στη Γερμανία. Η ομιλία του με θέμα «Εκπαιδευτικά Συστήματα του 21ου αιώνα: Προκλήσεις και προοπτικές στην εκπαίδευση των Ελληνοπαίδων» ήταν από τις ωραιότερες στιγμές του συνεδρίου.

Η ημερομηνία 1.8.21 που καθορίστηκε για την διεξαγωγή του 1ου Παγκοσμίου Συνεδρίου του ΠΣΕΕΟ δεν είναι τυχαία και συμβολίζει την επέτειο των 200 χρόνων από την επανάσταση του 1821. Το συνέδριο αυτό αποτέλεσε και μια γιορτή για τα 200 χρόνια λευτεριάς. Το αποκορύφωμα του εορτασμού έγινε χθες (Κυριακή 1/8/21) όπου την ώρα 18:21 οι οργανωτές του συνεδρίου και πολλοί ακόμη ομογενείς τραγούδησαν τον Εθνικό Ύμνο στην πλατεία Συντάγματος.

Τέλος. το συνέδριο παρουσίασε και συντόνισε η δημοσιογράφος της «Φωνής της Ελλάδας» του παγκοσμίου ραδιοφώνου της ΕΡΤ, Νατάσα Βησσαρίωνος. Στο ηχητικό που ακολουθεί μπορείτε να ακούσετε τη συνέντευξη που παραχώρησε από το ΠΣΕΕΟ στη «Φωνή της Ελλάδας» σήμερα Δευτέρα 2 Αυγούστου 2021, ο πρόεδρος της Παγκόσμιας Συνομοσπονδίας Θεσσαλών «Ο Ασκληπιός» κ. Διαμαντής Γκίκας.

[iframe src=”https://webradio.ert.gr/webtv/live-uni/vod/dt-uni-audio-mp3.php?f=foni-tis-elladas/gikas.mp3&bgimg=https://www.ertflix.gr/wp-content/uploads/2018/01/RADIO-fwni-elladas.jpg” frameborder=”no” scrolling=”no”> </iframe]

RELATIVE ARTICLES

Ο Σάκης Γκέκας για τη διδασκαλία και τη μελέτη της Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας και της Ελληνικής Διασποράς στον Καναδά (audio)
Ο ιστορικός Σάκης Γκέκας, κάτοχος της Έδρα Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας του Ιδρύματος Ελληνικής Κληρονομιάς (Hellenic Heritage Foundation) στο Πανεπιστήμιο York στο Tορόντο και διευθυντής του Αρχείου Ελληνο-Καναδικής Ιστορίας στο ίδιο πανεπιστήμιο, βρέθηκε στην Ελλάδα στο πλαίσιο του σεμιναρίου "Greece: A Modern Hi...
Ελλάδα και Κύπρος ανάμεσα στις βραβευμένες χώρες για το βιώσιμο τουρισμό- ICRT Europe Responsible Tourism Awards 2026
Στις Βρυξέλλες πραγματοποιήθηκε στις 23 Ιουνίου η τελετή απονομής των ICRT Europe Responsible Tourism Awards 2026, στο πλαίσιο του ICRT Europe Responsible Tourism Forum, αναδεικνύοντας πρωτοβουλίες που συμβάλλουν στη δημιουργία ενός πιο βιώσιμου, κοινωνικά υπεύθυνου και οικονομικά ωφέλιμο...
«Έσπασε το ενυδρείο, γέμισε το σαλόνι τζάμια, νερά» – Τι είπε στο EΡTnews Έλληνας από τη Βενεζουέλα μετά τον φονικό σεισμό
Συγκλονιστικές είναι οι μαρτυρίες από τη Βενεζουέλα μετά τον ισχυρό διπλό σεισμό που έπληξε τη χώρα, προκαλώντας καταρρεύσεις κτηρίων, θύματα και τεράστιες καταστροφές. Ο κ. Kακαλάνος, Έλληνας οδοντίατρος που ζει μόνιμα στο Καράκας, μίλησε ζωντανά στην εκπομπή «Newsroom» και περιέγραψε τις δραματικές στιγμές π...
Σίδνεϊ: Ένα μοναδικό μουσικό αφιέρωμα στη ζωή και το έργο της Μαρινέλλας με τη φωνή της Πέννυς Παυλάκη
Μια μοναδική μουσική βραδιά αφιερωμένη στη ζωή και το έργο της θρυλικής Ελληνίδας ερμηνεύτριας, Μαρινέλλας, θα παρουσιαστεί το Σάββατο 27 Ιουνίου, στο ιστορικό State Theatre του Σίδνεϊ. Στο επίκεντρο της βραδιάς θα βρεθεί η καταξιωμένη Ελληνοαυστραλή τραγουδίστρια Πέννυ Παυλάκη, η οποία θα ερμηνεύσει ...
«Ποιητικοί Διάλογοι στο Φως της Σελήνης: Σεφέρης – Ελύτης στη Γεννάδειο»
Σε συνέχεια των εκδηλώσεων για τα 100 χρόνια από την ίδρυσή της (1926–2026) και με αφορμή την πανσέληνο του Ιουνίου, η Γεννάδειος Βιβλιοθήκη της Αμερικανικής Σχολής Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα, διοργανώνει μια ξεχωριστή βραδιά ποίησης αφιερωμένη στο καλοκαίρι και τον ρομαντισμό των δύο Ελλήνων Νομπελιστών ...
“Κάποιος λέω θα με θυμάται” μια lecture performance από το Παρίσι στην Αθήνα
Με τον συμβολικό τίτλο: "Κάποιος, λέω, θα με θυμάται - Γυναικείες φωνές από την αρχαιότητα στο σήμερα" θα παρουσιαστεί στις 30 Ιουνίου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών - Επιδαύρου, στην Πειραιώς 260, η lecture-performance που δημιούργησαν δύο Ελληνίδες από τη Γαλλία. Η βραβευμένη τραγουδοποιός, μο...