Reset password

Enter your email and we’ ll send you a link to get back to your account.

Μήνυμα του ΥΦΥΠΕΞ Κ. Βλάση προς τον Ελληνισμό της Αιγύπτου

Μήνυμα συμπαράστασης προς τους Έλληνες της Αιγύπτου απέστειλε ο Υφυπουργός Εξωτερικών αρμόδιος για τον Απόδημο Ελληνισμό, Κώστας Βλάσης, μιλώντας στον «Αλεξανδρινό Ταχυδρόμο», την εφημερίδα της Ελληνικής Κοινότητας Αλεξανδρείας, που αποτελεί και την πρώτη παροικία που ιδρύθηκε τo 1843.

«Εκ μέρους του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και της Ελληνικής κυβέρνησης, τους πιο θερμούς χαιρετισμούς του ελληνικού λαού σε αυτές τις δύσκολες στιγμές που βιώνουμε», είπε ο κ. Βλάσης, ενώ επισήμανε ότι «η Ελληνική Πολιτεία, με αίσθημα ευθύνης, επέδειξε έμπρακτη μέριμνα για τους συμπατριώτες μας οι οποίοι βρέθηκαν εγκλωβισμένοι στο εξωτερικό, οργανώνοντας πτήσεις επαναπατρισμού από όλον τον κόσμο, της Αιγύπτου συμπεριλαμβανομένης».

Παράλληλα, αναφερόμενος στο ιδιαίτερα πετυχημένο πρόγραμμα «ΝΟΣΤΟΣ» των τριών χωρών Ελλάδας, Αιγύπτου, Κύπρου, ο Υφυπουργός Εξωτερικών εξέφρασε την επιθυμία της ελληνικής πλευράς να συνεχιστεί απρόσκοπτα, επισημαίνοντας ωστόσο ότι «ο φετινός σχεδιασμός του προγράμματος θα προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, με γνώμονα πάντα την προστασία της δημόσιας υγείας, σύμφωνα με τις οδηγίες των ειδικών.»

Ο κ. Βλάσης αναφέρθηκε, επίσης, στο καλοκαίρι που έρχεται, που θα είναι σίγουρα διαφορετικό από όλα τα προηγούμενα, όπως τόνισε, καθώς «χώρες όπως η Ελλάδα και η Αίγυπτος, οι οποίες εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τον τουρισμό, αναπόφευκτα θα πληγούν», ενώ ευχήθηκε, στον νευραλγικό αυτόν τομέα «η ζημία να περιοριστεί όσο περισσότερο γίνεται».

Επισήμανε εξάλλου ότι βρίσκεται σε τακτική επαφή με τον Έλληνα Πρέσβη στην Αίγυπτο κ. Νίκο Γαριλίδη και τους δύο Γενικούς Προξένους, τον κ. Αθανάσιο Κοτσιώνη στην Αλεξάνδρεια και τον κ. Γιώργο Δασκαλόπουλο στο Κάιρο, τονίζοντας ότι είναι έτοιμος να συνδράμει τον Αιγυπτιώτη Ελληνισμό με κάθε δυνατό τρόπο.

Ο Υφυπουργός Εξωτερικών αρμόδιος για τον Απόδημο Ελληνισμό, στο μήνυμά του, καταλήγει:

«Αγαπητοί συμπατριώτες, τα χειρότερα είναι πίσω μας, καθώς εξερχόμαστε σταδιακά από τη δύσκολη αυτή κατάσταση, ας ατενίσουμε με αισιοδοξία το μέλλον.

Γιατί, όπως έχει γράψει και ο σπουδαίος Αλεξανδρινός ποιητής Κωνσταντίνος Καβάφης,
«Του μέλλοντος οι μέρες,
στέκονται μπροστά μας,
σα μια σειρά κεράκια αναμμένα,
χρυσά, ζεστά και ζωηρά κεράκια».
Και με τους στίχους αυτούς, θα ήθελα να κλείσω το μήνυμά μου, με την ευχή πολύ σύντομα να ανταμώσουμε όλοι μαζί, υγιείς, στην όμορφη πατρίδα μας.
Σας ευχαριστώ πολύ».

Πηγή: Ελληνική Κοινότητα Αλεξανδρείας

Επιμέλεια: Κατερίνα Χούμπα

RELATIVE ARTICLES

Η Χριστίνα-Ινώ Αποστόλου παρουσιάζει το XENO Festival | 29.06.2026, 22:00
Τη Δευτέρα 29 Ιουνίου, στις 22:00 ώρα Ελλάδας, η εκπομπή "Η Δική μας Πόλη" με τον Θέμη Ροδαμίτη παρουσιάζει XENO Festival, έναν πολιτιστικό θεσμό με κεντρικό θεματικό άξονα τα "Μη ανθρώπινα ζώα".   Η ταλαντούχα επιμελήτρια αυτού του φεστιβάλ σύγχρονης τέχνης στο Σίγρι της Λέσβου και σχεδιάσ...
The Road in Greek Song | 28 June 2026, 12:00
The road—and the very idea of the road—has long been a recurring theme in Greek song. Streets have always given meaning and identity to cities and neighbourhoods, carrying with them the stories of the people who lived, loved and passed through them. Woven into everyday life, they have inspired countless son...
Ο Σάκης Γκέκας για τη διδασκαλία και τη μελέτη της Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας και της Ελληνικής Διασποράς στον Καναδά (audio)
Ο ιστορικός Σάκης Γκέκας, κάτοχος της Έδρα Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας του Ιδρύματος Ελληνικής Κληρονομιάς (Hellenic Heritage Foundation) στο Πανεπιστήμιο York στο Tορόντο και διευθυντής του Αρχείου Ελληνο-Καναδικής Ιστορίας στο ίδιο πανεπιστήμιο, βρέθηκε στην Ελλάδα στο πλαίσιο του σεμιναρίου "Greece: A Modern Hi...