Reset password

Enter your email and we’ ll send you a link to get back to your account.

Άρης Αργύρης: Με έδρα τη Γερμανία, ερμηνεύοντας Nabucco, Φίγκαρο και Ιάγο στις μεγαλύτερες όπερες του κόσμου| 11.07.22
Faraway Words Natasa Vissarionos
0:00
0:00 LIVE

Άρης Αργύρης: Με έδρα τη Γερμανία, ερμηνεύοντας Nabucco, Φίγκαρο και Ιάγο στις μεγαλύτερες όπερες του κόσμου| 11.07.22

O καθιερωμένος διεθνώς, βαρύτονος Άρης Αργύρης, που έχει εμφανισθεί στα μεγαλύτερα λυρικά θέατρα του κόσμου ερμηνεύοντας μερικούς από τους μεγαλύτερους ρόλους της λυρικής μουσικής σκηνής, φιλοξενήθηκε στη «Φωνή της Ελλάδας» τη Δευτέρα 11 Ιουλίου και συνομίλησε με τη Νατάσα Βησσαρίωνος, στην εκπομπή “Κουβέντες μακρινές” με αφορμή την όπερα «Nabucco» του Βέρντι, στην οποία ερμηνεύει τον κεντρικό ρόλο, που κάνει πρεμιέρα την Πέμπτη 14 Ιουλίου, στο καλοκαιρινό φεστιβάλ όπερας Oper im Steinbruch της Αυστρίας.

Ο κ. Αργύρης που γεννήθηκε και σπούδασε σαξόφωνο και τραγούδι στην Αθήνα, και στη συνέχεια, με υποτροφία του Σωματείου Υποτροφίες Μαρία Κάλλας ολοκλήρωσε τις σπουδές του στη Μουσική Ακαδημία του Μονάχου με τη Δάφνη Ευαγγελάτου, μίλησε για τις σπουδές του στο εξωτερικό, για τη ζωή του 23 χρόνια τώρα στη Γερμανία, για το επίπεδο του λυρικού τραγουδιού στην Ελλάδα, για τους σημαντικούς ρόλους που έχει ερμηνεύσει υπό τη διεύθυνση σπουδαίων αρχιμουσικών, για την πολύ δύσκολη περίοδο της πανδημίας, για τον πολυδιάστατο Nabucco που ερμηνεύει σε έναν ιδιαίτερο χώρο, σε ένα παλιό λατομείο.

Δεν δίστασε μάλιστα να αποκαλύψει ότι παρόλο που έχει πλέον καταξιωθεί εδώ και πολλά χρόνια στον χώρο του λυρικού τραγουδιού διεθνώς, είναι η πρώτη συνέντευξη που παραχωρεί σε ελληνικό ραδιόφωνο, από τότε που πήγε στο εξωτερικό, πριν 23 χρόνια!

«Τα ταλέντα που γεννιούνται στην Ελλάδα, είναι αλήθεια ότι έχουμε πολύ μεγάλο δυναμικό, οι μουσικές σπουδές είναι αρκετά υψηλού επιπέδου στην Ελλάδα μας λείπει όμως το είδος της Μουσικής Ακαδημίας που υπάρχει στο εξωτερικό. Παρά το επίπεδο όμως, πολλοί Έλληνες ρισκάρουν να πάνε στο εξωτερικό για σπουδές. Το διαπιστώνω κάθε χρόνο αφού εργάζομαι ως καθηγητής στο πανεπιστήμιο καλών τεχνών του Βερολίνου, και έρχονται πολλοί Έλληνες για σπουδές και εγώ προσπαθώ να τους βοηθήσω όσο περισσότερο μπορώ» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Αργύρης.

«Εάν δουλέψεις, αν είσαι πειθαρχημένος, σίγουρα θα σου δοθούν ευκαιρίες στο εξωτερικό,… Μετά χρειάζεται και λίγη τύχη, αλλά η σκληρή δουλειά παίζει σίγουρα τον πρώτο ρόλο. Ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος. Η μουσική σκηνή χρειάζεται ανθρώπους καταρτισμένους και με πολλές γνώσεις…. Όταν πήρα την υποτροφία δεν μιλούσα γερμανικά….Τώρα μιλάω πέντε γλώσσες μαζί με τα ελληνικά, που είναι η μητρική μου» ανέφερε ο διεθνώς αναγνωρισμένος βαρύτονος.

«Με έχετε δει να τραγουδάω τα τελευταία 6-7 χρόνια στην Ελλάδα; Η τελευταία μου παραγωγή ήταν στην «Αΐντα» στο Ηρώδειο το 2016…»  σχολίασε με πίκρα ο κ. Αργύρης.

Ο βαρύτονος Άρης Αργύρης έχει εμφανισθεί στα μεγαλύτερα λυρικά θέατρα του κόσμου: Κόβεν Γκάρντεν του Λονδίνου, Theater an der Wien, Όπερα της Βόννης, Κρατική Όπερα και Γερμανική Όπερα στο Βερολίνο, Όπερα της Λειψίας, της Φρανκφούρτης, του Έσσεν, του Σαν Ντιέγκο, της Λίμα, του Μπουένος Άιρες, του Μόντρεαλ, Θέατρο Μιχαηλόβσκι της Αγίας Πετρούπολης, Αρένα της Βερόνας, Νέο Εθνικό Θέατρο του Τόκιο κ.α, υπό τη διεύθυνση σπουδαίων αρχιμουσικών: Ζούμπιν Μέτα, Κρίστιαν Τήλεμαν, Γιακόβ Κράιτσμπεργκ, Ντονάτο Ρεντσέτι, Κουρτ Μαζούρ, Γκούσταφ Κουν κ.α.
“Ξεκίνησε την καλλιτεχνική περίοδο 2015-16 με το ρόλο του Μπελκόρε (Ελιξίριο του έρωτα του Ντονιτσέτι) στο Λα Μονναί των Βρυξελλών και στη συνέχεια ερμήνευσε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών τα Τραγούδια για τα νεκρά παιδιά του Μάλερ με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Ισραήλ υπό τη διεύθυνση του Ζ. Μέτα. Ακολουθούν: Εσκαμίγιο (Κάρμεν του Μπιζέ) στην Κρατική Όπερα του Αμβούργου και στο Σαν Κάρλο της Νάπολης, Σκάρπια (Τόσκα του Πουτσίνι) στο Γκέλζενκιρχεν, Αμονάσρο (Αΐντα του Βέρντι) στο Prinzregententheater του Μονάχου, Ιάγος (Οθέλλος του Βέρντι) στην Όπερα του Μόντρεαλ και Φίγκαρο (Κουρέας της Σεβίλλης του Ροσσίνι) στην Σέμπεροπερ της Δρέσδης. Την καλλιτεχνική περίοδο 2014-15 ερμήνευσε Εσκαμίγιο στο Σαν Γκάλλεν, ρόλο με τον οποίο είχε κάνει το ντεμπούτο του το 2010 στο Κόβεν Γκάρντεν. Η χρονιά σημαδεύτηκε με την προσθήκη δύο νέων ρόλων στο ρεπερτόριό του: Ιωάννης Βαπτιστής (Σαλώμη του Ρ. Στράους) στη Βέρνη και Ριγκολέττο στο Γκέλζενκιρχεν. Ερμήνευσε επίσης τον Φίγκαρο στην όπερα Η ένοχη μητέρα του Νταριούς Μιγιώ στο Θέατρο An der Wien και Ρενάτο (Χορός μεταμφιεσμένων του Βέρντι) στο Τελ Αβίβ με τον Ζούμπιν Μέτα, όπου επίσης είχε ερμηνεύσει Ιάγο το 2012.
Εκτός από τους πιο πάνω ρόλους, έχει ακόμη ερμηνεύσει: Ντον Τζοβάνι, Γουλιέλμο (Έτσι κάνουν όλες) και Ναρντό (Η ψευτοκηπουρός)του Μότσαρτ, Νταντίνι (Η Σταχτοπούτα του Ροσσίνι), Ζερμόν (Τραβιάτα του Βέρντι), Σωνάρ και Μαρτσέλο (Μποέμ του Πουτσίνι), Σάρπλες (Μαντάμα Μπαττερφλάυ του Πουτσίνι), Κόντε ντι Λούνα (Τροβατόρε του Βέρντι), Ροντρίγκο (Ντον Κάρλο Βέρντι), Ενρίκο (Λουτσία ντι Λαμερμούρ Βέρντι), Λεσκώ (του Πουτσίνι), Φραντσέσκο (Οι Ληστές του Βέρντι), Φιεραμόσκα (Μπενβενούτο Τσελλίνι του Μπερλιόζ), Πυλάδη (Ορέστης του Χαίντελ), τους τέσσερις ρόλους στα Παραμύθια του Χόφμαν του Όφενμπαχ, Ραμίρο (Η Ισπανική ώρα του Ραβέλ), Βαλεντίνο (Φάουστ του Γκουνό), Ντόννερ (Ο χρυσός του Ρήνου του Βάγκνερ). Σε κοντσέρτο στο Τελ Αβίβ έχει επίσης ερμηνεύσει τη Νυχτερίδα του Γιόχαν Στράους.
Ο Άρης Αργύρης γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε σαξόφωνο και στη συνέχεια τραγούδι με τους Κώστα Πασχάλη, Φραγκίσκο Βουτσίνο και Δέσποινα Καλαφάτη. Με υποτροφία του Σωματείου Υποτροφίες Μαρία Κάλλας ολοκλήρωσε τις σπουδές του στη Μουσική Ακαδημία του Μονάχου με τη Δάφνη Ευαγγελάτου. Το 2002 κέρδισε το Διεθνή Διαγωνισμό Τραγουδιού της Όπερας Δωματίου στο Παλάτι του Ράινσμπεργκ. Το 2006 απέσπασε την τιμητική διάκριση του νέου καλλιτέχνη από την Ένωση Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών Ελλάδος. Το 2016 εξελέγη Τακτικός Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Τεχνών του Βερολίνου.

RELATIVE PODCASTS